شناسهٔ خبر: 64627 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فدایی در نشست خبری:

تشریح دو قطبی‌سازی نیروهای انقلاب/ برنامه دلالان سیاسی برای دیدار روحانی و اوباما

فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: دلالان هرزه سیاسی تلاش دارند با تجمیع هاشمی، خاتمی، سید‌حسن خمینی و روحانی ظرفیت‌های نیروهای انقلابی را بگیرند و اختلاف ایجاد کنند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حسین فدایی دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در نشست خبری ظهر امروز که در محل دفتر این جمعیت برگزار شد با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: ما لازم می‌دانیم که از تلاش‌هایی که در طول ۳۰ سال گذشته در حوزه‌های مختلف برای خدمت‌رسانی به مردم صورت گرفته و به ویژه دوستانی که در دولت یازدهم برای پیشرفت کشور مجاهدت می‌کنند، تشکر کنیم.

فدایی ادامه داد: ما به ویژه از کسانی که در صف مبارزات دیپلماتی تلاش می‌کنند و جبهه جدیدی را در عرصه بین‌الملل گشوده‌اند تقدیر می‌کنیم.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه دولت در رابطه با طرح سلامت تلاش‌های خوبی را آغاز کرده است یادآور شد: تلاش کسانی که برای آرامش حوزه اقتصاد و خروج از وضع تورمی تلاش کرده‌اند قابل تقدیر است.

وی تصریح کرد: تلاش رئیس‌جمهور و ظرفیتی که او صرف بازدارندگی از بروز اختلافات درون سیستم و بین مسئولان کرده‌ است و همچنین به کار بردن ظرفیت‌های تخصصی برای حل مشکلات اقتصادی و توان مدیریتی قابل سپاس است.

فدایی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم تاکنون توانسته است یک فضای آرامی را در جامعه رقم بزند ابراز امیدواری کرد که در سایه این فضای آرام مسائل اساسی و ریشه‌ای کشور بررسی شده و راه‌های برون‌رفت از مشکلات اقتصادی اتخاذ شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه بعد از یک سال می‌توان به ارزیابی عملکرد دولت پرداخت افزود: موضوع این بحث و چرایی انتخاب هفته دولت به قدرشناسی از خدمتگزاران و دولت شهید رجایی در اوایل دهه ۶۰ باز می‌گردد.

وی ادامه داد: باید به این سوال پاسخ داده شود که دولت شهید رجایی با چه مشکلاتی مواجه بود و چرا به عنوان یک دولت اسوه مورد تقدیر ملت قرار گرفت و در عین حال موانع استمرار آن دولت را نیز بررسی کرد.

فدایی به تشریح آرایش جریانات سیاسی از ابتدای انقلاب تاکنون پرداخت و تصریح کرد: به علت نو ظهور بودن انقلاب اسلامی و عدم برداشت و درک نظام سلطه از این انقلاب در دهه ۶۰ واکنش و برخورد آنها ابتدا سخت‌افزاری بود لذا به تجهیز نیروهای مسلح علیه جمهوری اسلامی پرداخته و جریانات تجزیه‌طلب را در خطوط مرزی ایجاد و با حمایت از صدام ۸ سال جنگ را به کشورمان تحمیل کردند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه پس از ایستادگی ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس رویکرد دشمنان از سخت‌افزاری به نرم‌افزاری تغییر کرد افزود: در دهه ۶۰ آرایش کلان سیاسی دوقطبی بود اما یک طرف آن نیروهای انقلاب و طرف دیگر آن نیروهای ضدانقلاب حضور داشتند.

وی با اشاره به خط‌بندی میان نیروهای ولایی و مقلد امام که در راس آن شهید رجایی و در طرف دیگر خط سازش و منافقین و اسلام آمریکایی قرار داشت گفت: این دوقطبی قابل قبول بود چرا که موجب تقویت نیروهای ارزشی می‌شد اما بعد از جنگ نظام سلطه دریافت که این مسیر دوقطبی به ضرر آنهاست از این رو استراتژی نرم‌افزاری و استحاله و تهاجم فرهنگی را تقویت کرد.

فدایی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد دوقطبی سازی در درون نیروهای انقلاب یادآور شد: آنها برای پیشبرد این استراتژی اقدام به یارگیری از افراد وامانده، جامانده که ظرفیت تکمیل شدن داشتند پرداختند و از این رو خط نفوذ و خط سازش به صورت توامان جاده صاف کن نظام سلطه شدند.

نماینده سابق مجلس بر همین اساس به شکل‌گیری دوقطبی جدیدی در عرصه سیاسی کشورمان پرداخت و گفت: تا قبل از این دوقطبی سازی شهید رجایی و شهید باهنر در مقابل جبهه لیبرال و منافقین قرار داشتند اما باید پرسید آیا استمرار همان خط با همان قوت در بین نیروهای موثر سیاسی ادامه یافت یا نظام سلطه جای پا باز کرد؟

وی ادامه داد: آنچه در ۱۸ تیر ۷۸ و ۲۲ خرداد ۸۸ رخ داد معنایش این است که دشمنان انقلاب و نظام سلطه و جریان لیبرال توانستند در بین وفاداران نظام نفوذ کنند و آرایش آن را برهم بریزند.

فدایی تصریح کرد: وقت ملت ایران عملکرد نیروهایی که به نام انقلاب به ارزش‌ها روی کار آمده بود را پس از دوره توسعه اقتصادی و سیاسی دیدند به این باور رسیدند بسیاری از افرادی که در پوشش ارزش‌ها و تظاهر به اعتقاد به خط امام و رهبری حرکت می‌کنند نظام را با آسیب‌های جدی مواجه کرده‌اند لذا یک نوع گرایش برای احیای گفتمان انقلاب اسلامی از آغاز دهه ۸۰ شکل گرفت.

این فعال اصولگرا به نتیجه انتخابات شورای دوم و مجلس هفتم و انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ اشاره کرد و گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری نهم ابراهیم یزدی تحلیلی را از اردوگاه سازش و لیبرال‌ها ارائه داد؛ وی معتقد بود گرایش و علایق مردم به سمت ارزش‌ها و خط امام و اصول انقلاب تقویت شده است و ما بهتر است برای حفظ موقعیت خود برنامه ریزی جدیدی را در دستور کار قرار دهیم تا آنچه او حزب‌اللهی‌های وحشی نامید روی کار نیایند که این جریان حذف شود.

وی افزود: بنابراین آنها طرحی را دادند که یک گروه مرجع برای تحولات سیاسی انتخابات ریاست جمهوری نهم طراحی شود که در این گروه آیت‌الله مهدوی کنی، خاتمی، هاشمی، کروبی و ناطق حضور داشته باشند، در واقع طراحی این مدل توسط جریان لیبرال که دستشان در ماجرای شهادت شهید رجایی آلوده بود صورت گرفت.

فدایی با بیان اینکه هدف آنها حمایت از روحانیت و پیشرفت کشور نبود بلکه منافع خود را دنبال می‌کردند تصریح کرد: نهضت آزادی هیچ اعتقادی به روحانیت، آیت‌الله مهدوی کنی و حتی هاشمی و کروبی نداشت بنابراین چنین پیشنهادی را برای از بین بردن وحدت نیروهای انقلاب ارائه داد.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با یادآوری این نکته که این پیشنهاد نهضت آزادی در روزنامه شرق منعکس و از سوی حزب دولت‌ساخته مشارکت مطرح شد گفت: این طرح دقیقا ترجمه همان پیشنهاد بود؛ در واقع پس از دهه ۶۰ یک جریان که دلالی و هرزگی دستور کار آنها بود همیشه تلاش داشت برای خشنودی آمریکا درون نیروهای انقلاب اختلاف ایجاد کند و برخی مسئولان را به انحراف بکشاند.

وی با بیان اینکه وقتی این جریان نتوانست پیشنهاد اول را پیش ببرد معنایش این نیست که دست از کار خود برمی‌دارد یادآور شد: ما ظهور برنامه آنها را در دور دوم انتخابات ۸۴ دیدیم که جریانات مسئله‌دار، سکولار، منافقین و لائیک برای حمایت از هاشمی تجمیع شدند و این به معنای اعتقاد به هاشمی نبود بلکه آنها در صدد بودند مسیری که مردم برای احیای گفتمان انقلاب داشتند با شکست مواجه شود لذا وقتی در این مسیر موفق نشدند در دولت نهم طرح وحدت ملی را مطرح کردند و این ادامه همان خط شکاف در درون نیروهای انقلاب بود که خوشبختانه موفق نشدند.

فدایی اوج این تقابل را شکل‌گیری فتنه ۸۸ عنوان کرد و افزود: آنها تلاش کرده‌اند که در سال ۸۸ مردم را در مقابل یکدیگر قرار دهند و منزلت جمهوری اسلامی را در عرصه بین الملل دچار مشکل کنند و ظرفیت‌های کشور را معطل نکنند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران با بیان اینکه هر انسان منصف و آزاده‌ای متوجه می‌شود رفتار جریان فتنه برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و مسیر تکاملی انقلاب بود تصریح کرد: البته کسانی که در بین آنها به امام و رهبری اعتقاد داشتند و مسیرشان را جدا کردند قابل تقدیر است اما سخن درباره کسانی است که آن خط را ادامه می‌دهند.

وی گفت: دلالان هرزه سیاسی که در آن عناصر فاسد و نفوذی وجود دارد همچنان این خط را دنبال می‌کنند تا بتوانند با طراحی برای انتخابات آینده مجلس دهم آرایش سیاسی نیروهای معتقد به نظام را برهم بزنند و در مردم ایجاد شک کنند.

فدایی با تاکید بر اینکه این طراحی پیچیده است و پشتوانه اطلاعاتی، امنیتی و عملیات روانی دارد ادامه داد: همانگونه که در مرحله قبل ابراهیم نبوی پیشنهاد طرح حضور امثال مهدوی کنی، ناطق، کروبی و خاتمی را داده بود تا بین نیروهای انقلاب اختلاف ایجاد کند در حال حاضر نیز مدل آنها این است که هاشمی، خاتمی و سید‌حسن خمینی با یکدیگر تجمیع کنند و گروه مرجع شوند و به این گروه روحانی را هم اضافه کنند تا بتوانند از ظرفیت دولت استفاده کنند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران بر همین اساس افزود: آنها در عین حال تلاش می‌کنند از ظرفیت اصولگرایی مانند ناطق و لاریجانی نیز استفاده کنند اما باید بدانیم که دشمنان ملت ایران تحمل دیدن هیچ کدام از این افراد را ندارند اما با مهارت می‌خواهند تضاد و دوقطبی بین نیروهای انقلاب را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: در مناسبات ایران و آمریکا این گروه‌ها و دلالان سیاسی می‌کوشند یک ارتباطی بین مسئولان ایران با آمریکا ترتیب دهند، ‌به ویژه در سفرهای خارجی که رئیس جمهور دارد می‌کوشند در لابی‌های شکل‌گرفته طوری عمل کنند تا اگر روحانی به سازمان ملل برود او را با اوباما مواجه کند و حتی مذاکرات و توافقاتی را نیز سامان دهند.

«بعضی کار چاق‌کنان و دلالان هرز سیاسی برای تأمین منافع خود و دشمنان خودشیرینی می‌کنند تا‌ آقای روحانی را با اوباما مواجه کنند. »

فدایی گفت: اینگونه واکنش‌ها مبتنی بر یک سناریو به نام دوقطبی‌سازی بین ملت و نیروهای نظام است یعنی تلاش دارند بین دولت با دولت، ملت با دولت و دولت با حاکمیت شکاف ایجاد کنند و آن را در انتخابات توسعه دهند لذا راه مقابله با ترفند دشمن همان مسیری است که امام و رهبری دنبال کردند.

این فعال اصولگرا با اشاره به سه شعار اساسی ملت ایران یعنی مکتب، وحدت و رهبری افزود: عامل استمرار و موفقیت ملت ایران پایبندی به این شعارها بوده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره آرایش سیاسی جریان اصولگرایی، اظهار داشت:‌ دوقطبی شدن اساسا اجتناب‌ناپذیر است اما اینکه مرز آن کجا باشد بسیار مهم است.

فدایی با اشاره به طبیعی بودن اختلافات یادآور شد:‌اگر آرایش سیاسی منجر به دوقطبی‌سازی و اختلاف شود امری مضموم است اما اگر باعث دوقطبی‌سازی بین جمهوری اسلامی و نظام سلطه باشد خوب است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران این اختلاف را باعث مصونیت دشمن و فرسایش مستمر بین نیروهای انقلاب دانست و افزود: ما باید در بین نیروهای انقلاب با درک و سعه صدر اختلافات را طوری حل کنیم که مرزهای ما در مواجهه با دشمن دچار خدشه نشود.

وی بر همین اساس به لزوم ارائه تحلیل مشترک، سعه صدر، ‌برخورداری از برنامه‌ و ورزیده شدن نیروهای انقلاب اشاره کرد و گفت: ما باید عمق رفتار دشمن و حیله‌های فتنه را بشناسیم.

فدایی تأکید کرد: ما اگر بخواهیم اصولگرایی و اصلاح‌طلبی حقیقی را رودرروی یکدیگر قرار دهیم دچار خطای استراتژیک شده‌ایم؛ اگر دولت روحانی شعار اعتدال می‌دهد چنانچه دشمن بتواند از آن استفاده کند بر روی آن سرمایه‌گذاری خواهد کرد لذا ما به دولت می‌گوییم هر کاری که در جهت تثبیت اصول انقلاب انجام می‌دهید ما از آن حمایت خواهیم کرد و چنانچه مجلس نیز گفتمان انقلاب و وحدت ملی را توسعه دهد ما آن را امری پسندیده می‌دانیم.

این فعال اصولگرا ادامه داد:‌ ما از کسانی که به خاطر اشتباه و اطلاعات غلط در فتنه حاضر شدند اما بعد از آن گذشته را نقد و از دشمنان اعلام برائت کردند حمایت می‌کنیم و معتقدیم باید آنها را در درون نیروهای انقلاب جای بدهیم البته نمی‌گوییم که باید مصادر امور را در دست بگیرند.

وی یادآور شد: ما با یک تحلیل عمیق باید مناسبات درون خانواده انقلاب را تبیین کنیم و آرایش جدیدی را سامان دهیم.

وی گفت: اگر کسی شعار اعتدال بدهد و این اعتدال ریشه در مکتب داشته باشد طوری که افراط و تفریط را نفی کند خیلی خوب است یعنی این اعتدال هم تولی را قبول دارد و هم تبری را.

فدایی در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص ویژگی‌های وزیر علوم بعدی تصریح کرد: وزیر علوم باید اصولگرای واقعی و اصلاح‌طلب واقعی باشد یعنی ظرفیت تحول و اصلاح را در راستای تحقق اصول داشته باشد و چنین وزیری باید از سیاسی‌کاری و افراط و تفریط پرهیز کند و اجازه ندهد دانشگاه به جایی برای جولان کار سیاسی تبدیل شود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران پیگیری نهضت نرم‌افزاری و مرجع شدن ایران بدر تولید علم را از دیگر وظایف وزیر علوم آینده برشمرد و گفت: نباید اجازه دهیم که کش و قوس‌هایی بی‌حاصل ادامه یابد و از این رو این ظرفیتی که در روحانی دیده می‌شود در این زمینه قابل تقدیر است و ما امیدواریم با جامعیت نظر و عمق‌بخشی به مبانی این یادگاری را از دولت قبلی باقی بگذارد و بنیانگذار احیای مناسبات سیاسی باشد.

وی گفت: این آرزو توهمی نیست و شروطی دارد و کسی می‌تواند منشأ خیر باشد که ذره‌ای از خط امام و خط ولایت عدول نکنند.

فدایی در تشریح نقاط قوت دولت یازدهم به روحیه همگرایی و آرام‌بخشی در جامعه و همچنین توجه به ظرفیت کارشناسی اشاره کرد و اظهار داشت:‌روحیه‌ آمادگی مبارزه بی‌امان دیپلماسی با استکبار جهانی ازنقاط قوت دولت یازدهم است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره لزوم قانون‌گرایی اصلاح‌طلبان مانند روحانی در موضوع استیضاح وزیر علوم، گفت:‌در چارچوب تقسیم‌بندی من، در یک طرف اصلاح‌طلبان واقعی و در طرف دیگر فتنه‌گران و دشمنان انقلاب حضور دارند.

وی افزود:‌ هم اصلاح‌طلبانی که اشتباها به اردوگاه فتنه رفته‌اند باید بازگردند و هم اصولگرایانی که اشتباه کرده و به اردوگاه انحراف رفته‌اند نیز باید بازگردند.

فدایی گفت: اگر رسانه‌هایی برای بودن یا نبودن یک وزیر تلاش کنند تا وزیری هم اصلاح‌طلب و هم اصولگرای واقعی باشد قابل تقدیر است اما بر خلاف این کمک به دشمنان خواهد بود.

دبیرکل جمعیت ایثارگران در پایان تأکید کرد: ما هم حامی و هم منتقد دولت هستیم و از این رو خط‌بندی‌های جناحی کاذب را قبول نداریم و از ابتدا نیز اینطور فکر می‌کردیم.

 

نظر شما