شناسهٔ خبر: 64376 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روحانی در جمع علما، فضلا و روحانیون اردبیل:

استیضاح جزء حقوق ملت است/در سایه استیضاح بین قوا فاصله نیفتاده است

روحانی رئیس جمهور گفت: اصل استیضاح یک وزیر، حق قانونی مجلس است و نظر نمایندگان برای ما محترم محسوب می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع علما، فضلا و روحانیون اردبیل با بیان اینکه حفظ آرامش در سطح دانشگاه‌های کشور برای ما مهم است، افزود: بنده به دکتر نجفی سرپرست وزارت علوم تاکید کردم که مسیر حفظ آرامش و تاکید بر مسایل فرهنگی اخلاقی در دانشگاه‌ها باید ادامه داده شود.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه از همه اساتید دانشگاه‌ها، دانشجویان و فرهیختگان انتظار می‌رود در این فضا با آرامش و اخلاق‌مداری حرکت کنند، گفت: اصل استیضاح یک وزیر، حق قانونی مجلس است و نظر نمایندگان برای ما محترم محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعامل دولت و مجلس و این دو با دستگاه قضا و این سه با احترام با مقام معظم رهبری و این چهار با مردم بسیار مهم و اساسی است افزود: نباید این‌گونه القاء شود که در سایه استیضاح بین قوا فاصله افتاده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اهداف بسیار مهمی در پیش رو داریم و نباید دشمن را در این شرایط حساس منطقه‌ تحریک کنیم، افزود: به هیچ وجه اینگونه مسایل بین ارکان نظام فاصله نمی‌اندازد.

رئیس دولت یازدهم فرجی‌دانا را فردی اندیشمند و صاحب نظر معرفی کرد و افزود: در‌ آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها ما به یک آرامش واقعی در سطح مراکز علمی نیاز داریم.