شناسهٔ خبر: 64266 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

منصوبان فرجی‌دانا در فتنه ۱۸ تیر و ۸۸ دست داشته‌اند

آصفری عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه برخی می‌خواهند فتنه ۱۸ تیر را در دانشگاه تکرار کنند، گفت: انتصابات وزیر علوم در ریاست دانشگاه‌ها به هیچ عنوان با مشی اعتدال سازگاری ندارد.

به گزارش نماینده، به نقل از تسنیم، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی که در موافقت با استیضاح رضا فرجی‌دانا در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، با بیان اینکه برخی می‌خواهند فتنه ۱۸ تیر را در دانشگاه تکرار کنند، گفت: انتصابات وزیر علوم در ریاست دانشگاه‌ها به هیچ عنوان با مشی اعتدال سازگاری ندارد.

وی گفت: یکی از منصوبان وزیر علوم که در فتنه ۸۸ و فتنه ۷۸ سابقه بازداشت دارد، گفته است: باید دانشگاهی را تربیت کنیم که ۱۸ تیر را بیافریند؛ دوران اسلامی کردن دانشگاه‌ها گذشته است؛ رئیس برای انسان نیست برای حیوان است.

نماینده مردم اراک در ادامه با اشاره به تنش در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: سؤال من این است توزیع نشریات در دانشگاه‌ها با تیتر "پنج‌شنبه خونین" چه توجیهی دارد؟ آیا جز این نیست که می‌خواهد حادثه کوی دانشگاه را خلق کنند.

آصفری با بیان اینکه در یکی از دانشگاه‌ها در شب‌نامه‌های بدون مجوز به آیت‌الله مکارم شیرازی توهین شده است، تصریح کرد: توزیع شب‌نامه در دانشگاه‌ها، زیر سؤال بردن واقعه عاشورا، حمایت از آشوبگران و سران فتنه از اقداماتی بوده که در زمان وزارت آقای فرجی‌دانا به آن دامن زده شده است.