شناسهٔ خبر: 64258 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

در صحن علنی مجلس صورت گرفت

فرجی‌دانا: برای دستگاه‌ اطلاعاتی متاسفم! / پخش فیلم سخنرانی توفیقی در حمایت از فتنه‌‌

سیاسی نماینده مردم ورامین، فیلمی از اظهارات توفیقی درباره حمایت از فتنه۸۸ و اظهارات فرجی‌دانا علیه دستگاه‌ اطلاعاتی کشور پخش کرد.

به گزارش نماینده، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز پارلمان که به بررسی طرح استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داشت به عنوان یکی از موافقان استیضاح صحبت کرد.

وی در خلال صحبت‌های خود فیلمی را به نمایش گذاشت که در آن برخی از معاونان کنونی وزارت علوم و یکی از روسای دانشگاه‌ها در جمع فتنه‌گران ۸۸ حضور داشتند.

این فیلم از نشست تشکل‌های دانشجویی با رضا فرجی‌دانا در سوم تیرماه سال جای گرفته شده و در آن دانشجویان انتقاداتی را نسبت به انتصابات وزیر علوم  در این وزارتخانه و برخی دانشگاه‌ها مطرح می‌کنند.

در این فیلم دانشجویان نسبت به وضعیت دانشگاه‌های شهید چمران اهواز و اصفهان انتقاد کرده و سرپرست کنونی دانشگاه را از حامیان فتنه می‌دانند و می‌گویند که در دانشگاه اصفهان تا ۶ ماه پس از فتنه ۸۸ با دستبند سبز در دانشگاه حضور می‌یافتند که وزیر هم در پاسخ به این دانشجویان می‌گوید متاسفم که سیستم اطلاعاتی مملکت این‌قدر عقب مانده است!

نقوی‌حسینی در این لحظه با قطع فیلم، خطاب به فرجی‌دانا می‌گوید سیستم اطلاعاتی مملکت بسیار هم قوی است، اما این سیستم برخی از گزینه‌های شما را برای انتصابات رد کرد، اما شما به آن عمل نکردید و آن سرپرستان را تغییر ندادید.

در ادامه این فیلم تصاویری پخش شد که حضور سرپرست فعلی دانشگاه شهید چمران اهواز در تجمع فتنه‌گران سال ۸۸ را نشان می‌دهد.

در ادامه این فیلم سرپرست کنونی دانشگاه شهید چمران اهواز در حال قرائت بیانیه فتنه‌گران است.

در ادامه این فیلم تصاویری پخش شد که جعفر توفیقی مشاور عالی وزیر علوم را در جمع متحصنین فتنه ۸۸ نشان می‌دهد که وی با بیان سخنانی علیه رئیس جمهور دوره دهم و حمایت‌ از میرحسین موسوی یکی از سران فتنه، سعی در آرام کردن متحصنین دارد.

توفیقی در سخنان خود در جمع متحصنین می‌گوید از هر جنبه‌ای که نگاه می‌کنیم ابعاد این موضوع تاسف و تالم بیشتری را نشان می‌دهد؛ رای شخصیت با تقوا و مدیر مثل میر حسین موسوی را بگیرند و به اسم کسانی بنویسند که انقلابیون و مدیران چند روزه هستند.

سیدحسین نقوی‌حسینی پس از این کلیپ راجع به این سخنان جعفر توفیقی که القای تقلب در انتخابات ۸۸ را مطرح می‌کنند، گفت: براساس فرموده مقام معظم رهبری کسانی که القای تقلب کردند مجرم هستند، اما امروز این مجرمان در وزارت علوم حضور دارند و آقای فرجی‌دانا هم از این افراد دفاع می‌کند.

نظر شما