شناسهٔ خبر: 64253 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقوی‌ حسینی:

این همه توهین و تهدید استیضاح‌کنندگان برای چیست؟/ دانشگاه‌ها دارند آبستن فتنه جدید می‌شوند

نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در دانشگاه‌ها خطر وجود دارد و دانشگاه‌ها دارند آبستن فتنه جدید می‌شوند باید مراقب بود.

به گزارش نماینده، حسین نقوی حسینی نماینده ورامین صبح امروز در مجلس به عنوان موافق استیضاح وزیر علوم با بیان اینکه روابط مجلس و دولت تا به حال روابط بسیار خوبی بوده است، گفت: شاید بتوان گفت دولت یازدهم و مجلس نهم یکی از باتعامل‌ترین دولت‌ها و مجلس‌ها بودند.

وی به رای قاطع مجلس به لایحه وزیر اقتصاد و برخی وزرا اشاره کرد و گفت: نباید در بوق روابط تیره مجلس و دولت دمید.

حسینی ادامه داد: این همه توهین، تهدید و تهمت به استیضاح‌کنندگان برای چیست؟ استیضاح کنندگان مگر چه می‌گویند و چه می‌خواهند؟ مگر چه اتفاقی افتاده است که نمایندگان مجلس را زیر سوال می‌برند؟ مگر استیضاح یک امر قانونی نیست و مردم به نمایندگان مجلس رای ندادند تا از حقوق آنها دفاع کند.

وی خطاب به فرجی‌دانا خاطرنشان کرد: آقای وزیر علوم چه کسی از شما رانت، رشته و دانشگاه خواسته است. این همه توهین برای چه؟ من حتی یک بار هم با شما دیدار نکردم. چرا باید اینقدر توهین به نمایندگان مجلس شود.

نماینده مردم ورامین در ادامه تصریح کرد: ما همه اصولگرا هستیم و باید از اصول خود ذفاع کنیم. نباید برای ما مهم باشد که نتیجه انتخابات بعد چه خواهد شد  و آیا ما رای خواهیم آورد یا خیر یا اینکه ما را تهدید کنند و به ما تهمت بزنند. ما باید در راستای قسمی که خورده‌ایم تلاش کنیم.

نقوی با بیان اینکه امروز در دانشگاه خطر وجود دارد افزود:‌ دانشگاه‌ها دارند آبستن فتنه جدید می‌شوند و باید مراقب بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی‌ها تهدید می‌کنند اگر استیضاح انجام شود دولت دیگر با ما کار نمی‌کند. نامه‌های ما را جواب نمی‌دهد و با ما مشکل پیدا خواهد کرد. ولی برای ما آنچه که مهم است عمل به قانون و حرکت در راستای آن است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما باید از اصولمان، از اسلام، انقلاب و خون شهدا دفاع کنیم. ما باید از حجاب همسر آقای فرجی‌دانا که خانم محجبه‌ای هستند دفاع کنیم.

 

وی با اشاره به همایشی که در ۱۷ تیر امسال در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار شد گفت: در این همایش که هزار دانشجوی دختر و پسر دعوت شده بودند و بعد از انتخاب روحانی به عنوان رئیس‌جمهور بود سخنانی عنوان شد.

 

وی افزود: در این همایش سخنران می‌گوید که تا چه زمانی این صداوسیما باید یکطرفه حرف بزند، تا چه زمانی باید برای ورود نمایندگان واقعی به مجلس و یا مسند ریاست‌جمهوری (این در حالی است که چند ماه از انتخاب روحانی نمی‌گذرد) یا مجلس خبرگان چشممان به دهان جنتی باشد و وی نیز چشم‌اش به دهان فرد دیگر باشد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در ادامه سخنان خود با انتقاد از عدم واکنش مسئولان وزارت علوم نسبت به این همایش گفت: این اتفاقات در دانشگاه ما صورت گرفته است مسئولان وزارت علوم بعد از این همایش نسبت به برگزارکنندگان آن چه واکنشی نشان دادند؟ دریغ از یک تذکر.

 

نقوی ادامه داد: در این همایش سخنران عنوان می‌کند که تمام شما (حکومت) تمام پول مملکت را به سپاه، بسیج و اطلاعات می‌دهید این مطالب در دانشگاه‌های ما گفته می‌شود. در این همایش نسبت به حاکمیت می‌گویند که شما نمی‌توانید درب دانشگاه‌ها را ببندید، دهان مردم را نیز نمی‌توانید ببندید.

 

نماینده مردم پیشوا و ورامین در ادامه تصریح کرد:‌ انجمن اسلامی دانشگاهی در تهران مراسم افطاری‌ای برگزار می‌کند که نوری‌زاد نیز در این افطاری دعوت بود. چه کسی نوری‌زاد را نمی‌شناسد؟ وی در این جلسه خاطره‌ای را عنوان می‌کند که بنده نمی‌توانم آن را اینجا بیان کنم البته متن آن را به آقای لاریجانی تحویل می‌دهم.

 

نقوی خاطرنشان کرد: شهدای ما خون خود را برای این انقلاب دادند. حال آیا این انجمن اسلامی دانشگاه‌های ما است؟ چه کسی اجازه داد نوری‌زاده در این مراسم دعوت شود.

 

وی با انتقاد از کسانی که استیضاح را سیاسی عنوان می‌کنند گفت: نگویید این استیضاح سیاسی است بنده گرایش سیاسی ندارم و ما در این موضوع دعوای سیاسی نداریم مگر آقای کوثری جناحی عمل می‌کند؟

 

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته بیش از ۴۰ تشکل سیاسی در دانشگاه‌ها تاسیس شده است و نشریه‌هایی نیز در دانشگاه‌ها چاپ شده است ما از آقای فرجی‌دانا می‌خواهیم که چه وزیر بودند یا نبودند این نشریات دانشگاهی را مطالعه کنند و ببینند چه کسانی با چه گرایشاتی آنان را چاپ می‌کنند.

 

 

منبع: فارس

نظر شما