شناسهٔ خبر: 64070 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زارعی:

مستند می‌گویم که متهمان امنیتی را در مراکز علمی منصوب کرده‌اند/ استیضاح‌‌کنندگان خصومتی با دولت ندارند

زارعی نماینده مردم تهران با بیان اینکه استیضاح‌‌کنندگان خصومتی با دولت ندارند، گفت: مستند می‌گویم که معاندان و وابستگان به گروهای‌ ضدانقلاب و متهمان امنیتی علی‌رغم نظر منفی دستگاه‌های اطلاعاتی به عرصه دانشگاه آمده‌اند.

به گزارش نماینده، علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه، استیضاح‌کنندگان وزیر علوم هیچ خصومتی با دولت ندارد و تنها برای مقابله با انحراف دولت تصمیم به استیضاح وزیر علوم گرفته‌اند، تصریح کرد: متاسفانه ما شاهدیم که از ابتدای وزارت آقای فرجی‌دانا در وزارت علوم، تشکل‌های ضدانقلاب و معاندین جان گرفته‌اند و در عین حال جوانان مومن و انقلابی منزوی شده‌اند.

وی با بیان اینکه، انطباق دانشگاه با اهداف انقلاب اسلامی موجب رشد علمی کشور و تاثیر مستقیم بر اقتصاد ملی می‌شود، افزود: می‌خواهیم وزیر علوم استیضاح شود تا خاطرات تلخ گذشته که دانشگاه را به جولانگاه سیاسی و دانشجو را به ابزار سیاسی تبدیل کرده بودند، تکرار نشود؛ نمی‌خواهیم دانشگاه به سمتی برود که همانند اوایل انقلاب گروه‌های منافقین آنرا به ستاد جنگ تبدیل کنند.

زارعی با بیان اینکه " مستند می‌گویم که که افراد وابسته گروهای معاند، ضدانقلاب و جریان نفاق به دانشگاه بازگشته‌اند"، تاکید کرد: متاسفانه می‌خواهم بگویم از آغاز شروع کار وزارت علوم در دولت فعلی، وابستگان به گروهای ضدانقلاب و حتی متهمان امنیتی که برای حضور در عرصه دانشگاه از دستگاه امنیتی مجوز نداشتند بدون مجوز دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی وارد عرصه دانشگاه شده‌اند و سؤال ما این است که این افراد چه هدفی را در دانشگاه دنبال می‌کنند و اساساً چرا علی‌رغم نظر منفی دستگاه‌های اطلاعاتی به دانشگاه بازگشته‌اند؟

نماینده مردم تهران در ادامه گفت: بارها و بارها به وزیر محترم علوم تذکر دادیم که متهمان امنیتی و افراد وابسته‌ به گروه‌های معاند و ضدانقلاب را در مسندهای علمی منصوب نکنید و حالا که کرده‌اید آنها را برکنار کنید اما وزیر محترم توجهی به توصیه‌های نمایندگان نکرد. ما حضور افراد وابسته به گروه‌های ضدانقلاب و معاند را در مدیریت دانشگاه به نفع دانشجو و دانشگاه نمی‌دانیم و نمی‌خواهیم معاندین از فطرت پاک‌ دانشجویان ما برای اهداف سیاسی، سؤ استفاده کنند.