شناسهٔ خبر: 64067 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

شفیعی در نشست خبری:

نحوه برخورد با دانشجویان بورسیه باعث شد دیگر اعتمادی به این وزارت علوم نداشته باشیم

جامعه اسلامی/1 عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برخورد وزارت علوم با دانشجویان بورسیه شده باعث شد دیگر اعتمادی به سیستم وزارت علوم نداشته باشیم.

به گزارش نماینده، ابوالفضل شفیعی عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری نمایندگان اتحادیه دانشجویی که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: بحث استیضاح فرجی‌دانا باید از روزهایی که وی با اعزام هیئت‌های ۳ نفره به دانشگاه‌ها زمینه تنش و ناآرامی را در این دانشگاه‌ها ایجاد کرد و زمینه‌ساز تفتیش عقاید و تقابل دانشجویان شد.

وی افزود: حضور این هیئت‌ها در دانشگاه‌ها زمینه‌ساز لشکرکشی و تجمعات دانشجویی شد و در عین حال با یادآوری شعارهای فتنه ۸۸، فضای دانشگاه‌ها را به سمت دوران اصلاحات سوق داد.

عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: این اقدامات توسط وزیر علوم در سایه ایجاد شد و البته خوشحالیم که این گروه فکری حاضر در وزارت علوم به اهداف خود نرسیده‌اند و نتوانستند فضای دانشگاه‌ها را آنگونه که می‌خواهند ملتهب کنند.

شفیعی تصریح کرد: اگر مدیری با تدبیر برای وزارت علوم وجود داشت، می‌دانست که کلید دانشگاه نه در دست رئیس دانشگاه بلکه در دست دانشجویان است.

وی با بیان اینکه دانشجویان نخبه اولین مطالبه‌گران استیضاح بودند، گفت: دانشجویان و به خصوص نخبگان دانشگاهی که همواره بر فضای علمی دانشگاه تأکید دارند از اولین کسانی بودند که خواستار استیضاح وزیر علوم شدند البته با شناختی که ما از آقای روحانی به‌خصوص در قضیه اخیر و حواله دادن منتقدان به جهنم دیدیم، بعید نیست که خیرخواهی ما را با انتصاب وزیری بدتر و غیرعلمی‌تر از فرجی‌دانا پاسخ دهند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به انتصاب افراد مسئله‌دار در دانشگاه‌ها تصریح کرد: خیلی از کسانی که به دانشگاه وارد می‌شوند رسالتی برای خود قائل نیستند و فقط می‌گویند آمده‌ایم تا فضا را آرام کنیم، در چنین فضایی به فضای علمی دانشگاه‌ها چه توجهی شده است.

شفیعی همچنین خاطر نشان کرد: با انتصاب عوامل فتنه در دانشگاه، خواستار استیضاح وزیرعلوم شدیم اما مجلس فرصت بیشتری به وی داد، البته این به دلیل خیرخواهی مجلس بود ولی از این به بعد عدم استیضاح را درست نمی‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت علوم از روی کار آمدن بدنه دانشجویی فرهنگی و مومن در سطح دانشگاه‌ها می‌ترسد، افزود: از نمایندگان می‌خواهیم با قوت استیضاح را انجام دهند و توصیه ما به وزیرعلوم و رئیس جمهور این است که خود را مقابل سد محکم افراد مومن قرار ندهند، زیرا دولت تنها از این طریق می‌تواند به اهداف خود در زمینه تدبیر، امید و عدالت در کشور دست یابد.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در ادامه به انتشار اسامی ۱۴ نفر از اعضای تشکل متبوعش که اخیرا از طریق برخی رسانه‌ها منتشر شده است، اشاره کرد و گفت:  باید به جای برخورد سیاسی و گرو کشی با این موضوع قانونی برخورد شود البته کسانی که غیرقانونی بورسیه شده‌اند را باید  معرفی کرد.

وی در همین زمینه گفت: از طرف معاون فرهنگی وزیرعلوم وقت به ما اعلام شد اگر کسانی در تشکل شما هستند که شرایط درج شده در قانون را برای بورسیه شدن دارند، اعلام کنید در آن زمان تشکل ما ۱۴ نفر از کسانی را که شرایط را داشتند، معرفی کرد که ۱۰ نفر از آنها حائز شرایط شناخته شده بورس شدند و هم اکنون در حال تحصیل هستند.

شفیعی با اشاره به اعلام غیراخلاقی اسامی بورسیه شدگان یادآور شد: دانشجویان بورسیه به خاطر اتهاماتی که به آنها زده می‌شود بسیار دلگیرند و از این عملکرد غیر اخلاقی و خارج عرف گلایه داشته  و از مسئولان ذیربط درخواست بررسی این موضوع را دارند و کاش به جای مطرح کردن این موضوع، قانونی به آن پرداخته می‌شد.

این عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان گفت: برخورد وزارت علوم با دانشجویان بورسیه شده باعث شد دیگر اعتمادی به سیستم وزارت علوم نداشته باشیم و در صورت مواجه شدن با موضوعاتی آنها را به مراجعی غیر از وزارت‌خانه اعلام کنیم.

 

 

منبع: تسنیم

نظر شما