شناسهٔ خبر: 64028 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

بورس‌های تحصیلی دوران سازندگی و اصلاحات هم همراه با ادعای فرجی‌دانا بررسی شود

سجادی سخنگوی جبهه پیروان با اشاره به واکنش اخیر وزیر علوم مبنی بر افشای اسامی افرادی که از بورسیه استفاده کرده‌اند، گفت: در دوران قبل نیز این اتفاقات رخ داده است، بنابراین باید روند اعطای بورس تحصیلی که در دوران سازندگی و اصلاحات نیز داده شد بود همراه با ادعای جناب وزیر بررسی شود.

به گزارش نماینده سید کمال سجادی، سخنگوی جبهه پیروان در گفتگو با «نسیم» با اشاره به برگزاری جلسه استیضاح وزیر علوم اظهار داشت: نمایندگان مجلس فرصت لازم را به وزیر علوم دادند تا به تعهدات و قول‌های خود عمل کند، حال این بر عهده نمایندگان بود که این جلسه استیضاح را برگزار کنند یا خیر.

وی با بیان اینکه مجلس بر اساس وظیفه خود باید بر روند کاری وزارتخانه‌ها نظارت داشته باشد گفت: استیضاح نیز بخشی از وظایف مجلس در راستای روند نظارتی است و وقتی موضوعاتی این‌چنین دارای اهمیت است طبیعی است که نمایندگان باید برای پیگیری آن یکپارچه و اتحاد نظر داشته باشندتا بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.

سجادی با اشاره به برخی تهدیدات برای برگزاری جلسه استیضاح گفت: برای جلوگیری از برگزاری این جلسه تحرکات خاصی انجام می‌گیرد و نمایندگان نباید تحت تأثیر این کارها قرار گیرند و باید بر اساس قانون به وظیفه خود عمل کنند.

سخنگوی جبهه پیروان با تاکید بر اینکه پیشرفت علمی و تولید دانش و نهضت نرم‌افزاری از سیاست‌های نظام است افزود: اجرای این سیاست‌ها برعهده همه وزاری علومی است که این سمت را برعهده می‌گیرند؛ از مهمترین ایراداتی که بر آقای وزیر فعلی وارد است این است که از برخی چهره‌ها برای انتصاب در پست‌های مهم استفاده کرده که نباید استفاده می‌کرد که بر خلاف شعار اعتدال دولت تدبیر و امید است.

وی خاطر نشان کرد: افرادی در این پست‌ها فعالیت می‌کنند که بعضا یا در فتنه حضور داشتند یا عضو احزاب خاص و منتسب بر جریان‌های خاص بودند، عدم استفاده از نیرو‌های انقلابی و پیرو گفتمان انقلاب شدیدا این بخش را آسیب پذیر کرده است.

سجادی با اشاره به رکود علمی که دامن وزارت علوم و جامعه علمی را گرفته است گفت: شاید حضور آقای فرجی دانا خود به نوعی باعث رکود علمی شود، اگر انتصابات مناسب نباشد و بر اساس یک خط سیاسی مشخص حرکت نکند این‌ها باعث بروز تنش در فضای علمی می‌شود و تنش در فضای علم یعنی افت علمی؛ فضای دانشگاه باید به دور از تنش‌های سیاسی و حزب‌کاری باشد.

این فعال سیاسی تصریح کرد: برخی مدارک که به تناسب مقام افراد به آنها اعطا می‌شود توازن علمی کشور را بهم می‌زند، نظام جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی باید جلوی این روند را بگیرد زیرا این امر به صحنه علمی کشور خدشه وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به واکنش اخیر وزیر علوم مبنی بر افشای اسامی افرادی که از بورسیه استفاده کرده‌اند افزود: این حرف و ادعای وزیر علوم باید همراه با جلسه استیضای وی مطرح شود؛ در دوران قبل نیز این اتفاقات رخ داده است، بنابراین باید روند اعطای بورس تحصیلی که در دوران سازندگی و اصلاحات نیز داده شد بود همراه با ادعای جناب وزیر بررسی شود.