شناسهٔ خبر: 63870 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بادامچیان: دولت توافق 4 ماهه را فرصت پایانی طرف‌های غربی اعلام کند

بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: به دولت پیشنهاد می‌کنم مذاکرات را تمام کرده و به طور صریح اعلام کند بعد از ۴ ماه فرصت و مهلت دیگری داده نخواهد شد.

به گزارش نماینده اسدالله بادامچیان در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار وزیر امور خارجه، سفیران و مسئولان نمایندگیهای ایران در خارج از کشور درباره مذاکره و تعامل با آمریکا اظهار داشت: در طول انجام مذاکرات، طرف ایرانی در چارچوب وظایف تمامی توافقات را انجام داده اما آنچه از سوی غربی‌ها انجام شده، یا ناقص و بی‌پایه و اساس و یا در حد از سر باز کردن بوده است.

وی با بیان این مطلب که ادامه مذاکرات فوت وقت و رفت و آمد بی‌حاصل است، ادامه داد: گاهی مذاکرات میان چند طرفی انجام می‌شود که در برخی موارد به عدم تفاهم دست یافته‌اند اما در رابطه با مذاکرات ایران و طرف‌های غربی آنچه از ۳۰ سال قبل تاکنون مشهود بوده، اختلاف و عدم تفاهم کامل بوده است.

بادامچیان تاکید کرد: به دولت پیشنهاد می‌کنم مذاکرات را تمام کرده و به طور صریح اعلام کند بعد از ۴ ماه فرصت و مهلت دیگری داده نخواهد شد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه نگاه عمیق مقام معظم رهبری بیان نظم جدید جهانی در پیچ تند تاریخی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری ضمن ردّ نظم نوین ارائه شده از سوی آمریکا، نظم جدید جهانی را بیان کردند لذا باید گفت دوره دیکته کردن اسرائیل و آمریکا برای دنیا تمام شده است.

وی افزود: نظم جدید ارائه شده در مقابل استکبار می‌ایستد و مذاکره کنندگان، دولت و ملت جایگاه خود را پیدا می‌کنند چراکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرتی مستقل خواهان تعیین سرنوشت خود است.

بادامچیان به الگوگیری سابر کشور‌ها از ایران اشاره و بیان کرد: سایر ملت‌های دنیا با الگو گیری پیروزی خون بر شمشیر در بیانات امام خمینی (ره) مقابل ابرقدرت‌ها و مستکبرین ایستادگی کردند لذا باید قدردان نظم نوین ارائه شده، بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و بیداری انسانی در کشورهای غیر اسلامی باشیم.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر این مهم که ملت ایران توان اداره کشور مبتنی بر اقتصاد بدون نفت را خواهند داشت، خاطر نشان کرد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب راهگشایی قوی منطبق با تحلیل صحیح از صحنه بین المللی، مذاکرات و ایران است لذا اگر آمریکا و غربی‌ها نتوانستند از فرصت مذاکرات استفاده کنند، ضرر بزرگی خواهند کرد.