شناسهٔ خبر: 63805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

خبرنگار آلمانی همراه امام درگذشت/عکس

پیتر شولاتور خبرنگار آلمانی که به هنگام بازگشت امام خمینی (ره) از پاریس به تهران در ۱۲ بهمن ۵۷ همراه ایشان بود ، ساعتی پیش پس از یک دوره بیماری طولانی درگذشت.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، این خبرنگار آلمانی در نهم مارس سال ۱۹۲۴ در شهر بوخوم متولد شد.

وی، فارغ التحصیل مقطع دکترا، از دانشگاه سوربون فرانسه، فوق لیسانس رشته علوم سیاسی از دانشگاه پاریس بود. شولاتور  همچنین فوق لیسانس در رشته تحقیقات اسلامی و عربی، از دانشگاه بیروت بود.
خبرنگار آلمانی همراه امام
او کار خبرنگاری را در سال ۱۹۵۰ آغاز و سال های زیادی به عنوان خبرنگار، در آفریقا، هند و چین، کار کرد و در جنگ آمریکا در ویتنام  ۱۹۵۵ حضور داشت.

پیتر شولاتور ریاست استودیو ZDF آلمان در پاریس، ریاست شبکه تلویزیونی WDR آلمان و نیز صاحب امتیازی مجله اشترن را برعهده داشت.

معروفترین خبرنگار جنگ آلمانی، کتاب های زیادی به رشته تحریر درآورد که موفق ترین آنها، «مرگ در مزرعه برنج»، «رویای کاذب صلح»، «میدان جنگ آینده» و «دروغ در کشور مقدس» می باشد.

شولاتور در پرواز پاریس - تهران، در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ همراه حضرت امام خمینی (ره) در هواپیما حضور داشت.

شولاتور در مصاحبه ای که ۱۴ خرداد امسال به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در برلین با واحد مرکزی خبر داشت، با ذکر خاطره ای از ایشان گفت : تنها یادگاری که از امام خمینی به یاد دارم و هرگز فراموش نخواهم کرد جمله ایشان است که همیشه می گفت الا بذکر الله تطمئن القلوب

نظر شما