شناسهٔ خبر: 63798 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با نماینده مطرح شد؛

روایت جعفری از دوران اسارت/ توصیه به رسانه های ارزش مدار

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به دوران هفت ساله اسارت خود پرداخت و در عین حال توصیه هایی هم به رسانه های ارزش مدار کرد.

به گزارش نماینده، همزمان با ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به کشور؛ قاسم جعفری نماینده بجنورد و سخنگوی کمیسیون آموزش که خود از آزادگان سرافراز شناخته می شود مهمان پایگاه خبری، تحلیلی "نماینده" بود.

وی در گفتگو با خبرنگار نماینده از هفت سال اسارت خود سخن و در همین راستا از نمایندگان آزاده مجلس تقدیر و تشکر کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس قبل از پرداختن به دوران اسارت خود، توصیه ای به رسانه ها کرد و از آنها خواست بالابردن کیفت را جدی بگیرند چرا که بالابردن کیفیت، خود یک جهاد است.

جعفری با بیان اینکه حضور به موقع در رویدادهای مهم نیاز به چابکی و سرعت دارد، اظهارداشت: اما مهمتر از آن، کیفت است و رسانه های ارش مدار باید بر روی کیفیت توجه جدی کنند.

وی همچنین به دوران هفت ساله اسارت خود پرداخت و گفت: سخن را اینگونه آغاز می کنم " یاد ایام اسارت یاد باد، یاد هرلحظه شهادت یاد باد، یاد بعقوبه، رمادیه، موصل ۱، موصل ۲، موصل ۳ و ۴ یاد باد، یاد ساعت ها نشستن بر زمین، یاد باد."

نماینده مردم بجنورد در مجلس تصریخ کرد: بنده آمدم تا از ۴۳ هزار همسنگر مقاوم،عزیز و خوبی که حقیقتا هر یک از آنها مصادق تجلی بارز سرباز واقعی امام زمان بودند تشکر کنم.

جعفری با اشاره به اینکه باید از شش، هفت نماینده آزاده هم تشکر کنم، به وزانت و سخت کوشی همکاران آزاده خود در بهارستان اشاره کرد و افزود: آنها امروز در مجلس وزانت، نجابت، متانت و توانمندی هایشان را ثابت کردند، نشان دادند که سختی های آن دوران نه تنها تاثیر منفی نگذاشته بلکه سکویی برای خود شکوفایی و ایجاد ظرفیت شده است. به قول امیر المومنین: «قلب ها به منزله ظرف هایی است که بهترین آنها با ظرفیت ترین آنان است» از این رو برخود تکلیف می دانم به نمایندگان آزاده خدا قوت بگویم.

وی از دهقان، صادقی، علی لو، آذین، خجسته و دارایی به عنوان نمایندگان آزاده مجلس یاد کرد و یادآورشد: اگر انسان از سختی ها درست استفاده کند حتما این سختی ها می تواند برای او سازنده باشد از این رو از در دل سختی ها، آسانی بیرون می آید.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس همچنین به بیانات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری پیرامون نقش و جایگاه آزادگان پرداخت و خاطرنشان کرد: اسرا در چنگال دژخیمان خود سرود آزادی اند و احرار جهان آنها را زمزمه می کنند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «آزادگان ذخایر بزرگ انقلاب هستند» در سال ۹۱ هم که خدمت ایشان مشرف شدیم در وصف اسرا و آزادگان فرمودند: اسرا به منزله الماس درخشان هستند که در حوادث ورزیده و خالص شدند از این رو این سخنان نشان می دهد در دل سختی نشاط بود و جهنمی که بعضی از آن سخن گفتند درونش بهشت بود.

 

 

نظر شما