شناسهٔ خبر: 63730 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

روحانی: پرچم توسعه اقتدار ملی را به اهتزاز در می‌آوریم

حسن روحانی رئیس جمهور گفت: پرچم استقلال به معنای واقعی کلمه و پرچم توسعه اقتدار ملی کشور را به اهتزاز درخواهیم آورد و کشوری نمونه در منطقه و جهان خواهیم آفرید.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، حسن روحانی پس از بازدید از بخش های مختلف پژوهشگاه تحقیقاتی رویان در جمع مدیران و پژوهشگران این پژوهشگاه افزود: این روز، روز بسیار شورانگیز و نشاط آفرینی برای من و همراهانم در ملاقات پرافتخار با اندیشمندان، صاحب نظران، محققان  و عزیزان است؛ عزيزاني که سال های دراز است تحت لوای پرچم جهاد دانشگاهی و در اجرای فرمان امام می خواهند به جهانیان ثابت کنند ما می توانیم و به آنچه امام گفته بودند باور داریم و راه امام و رهبری را ادامه خواهیم داد.

آقای روحانی خطاب به اندیشمندان، پژوهشگران و صاحب نظران پژوهشگاه تحقیقاتی رویان گفت: شما در طول این مدت و در طول ۳۵ سال این واقعیت را برای مردم و جهانیان ثابت کردید.

جهاد سازندگی، ‌ خالص و مبتکر در عرصه دفاع مقدس

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش و همت جهاد سازندگی در دوران انقلاب اسلامی گفت: جهاد سازندگی در روستاها و شهرها و  بعد در میدان دفاع مقدس طلوع کرد و درخشید و هرجا که عملیاتی بزرگ بود دست به ابتکار می زد و همه شاهد آن بودیم که آنها مخلص، مومن و ایثارگر بودند.

آقای روحانی افزود: کار جهادی  با اخلاص، اعتقاد و پشتکار همراه بود، اگر در عملیات خیبر پل خیبر را آنها ساختند، اگر وارد هورالعظیم شدیم بسیاری از فعالیتهایی که قرار بود به ثمر بنشیند در آبهای به عمق یک و نیم متر، اگر عملیات والفجر هشت را انجام دادیم و پل بزرگ بعثت که ما را در برابر بمباران های صدام حفظ کرد ساختیم همه از فداکاریها و ایثارگریهای جهادگران بود.

وی گفت: هرجا که جهاد بود، مردم سالاری و خداباوری بود.

رئيس جمهور به نقش جهاد خودکفايي در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اين نهاد ارزشمند ما را در ميدان جنگ ياري کرد.

آقاي روحاني افزود: آن روزي که به ما مي‌گفتند چند هفته و چند ماه ديگر اف ۱۴ ها به سبب اينکه موشک‌هاي فونيکس تمام مي شود کارآيي خود را از دست خواهند داد، اين جهاد خودکفايي بود که به ما روحيه مي‌داد و وقتي سفارش داديم و مي‌گفتيم موشکي را جايگزين فونيکس کنيد، آنها موشک‌هاي جديد را بر اين هواپيما سوار کردند و توانستيم جنگ را با حضور فعال در فضا، زمين و دريا با تلاش همه جهادگران ادامه دهيم.

عبور از بحران‌هاي سخت در نخستين سال دولت تدبير و اميد

رئيس جمهور با اشاره به اينکه جهاد دانشگاهي از آغاز فعاليتش با تلاش راه را براي توسعه و تعالي کشور فراهم کرده است گفت: خوشحالم در روزي به ديدار اين عزيزان آمده ام که با آغاز سال دوم فعاليت دولت تدبير و اميد مناسبت دارد.

وي افزود: ما ۲۶ مرداد پارسال کارمان را آغاز کرديم و همه وزرا، احکامشان را ۲۵ مرداد دريافت کردند.

آقاي روحاني گفت: دولت در اين يک سال تلاشي خستگي‌ناپذير، شبانه‌روزي و جهادي با کمک و حضور، ايثار، حوصله و حمايت‌هاي فوق‌العاده مردم در همه زمينه‌ها انجام داد و اگر ما در هر زمينه‌اي موفق شده‌ايم به خاطر حضور و کمک مردم و هدايت هاي رهبري است و اگر جايي هم هنوز نقص و نقصان وجود دارد، از ماست چرا که دانش و توان ما محدود است.

رئيس جمهور افزود: در اين ۱۲ ماه دولت تصميم گرفت از بحران‌هايي که از ديد کارشناسان بحران‌هايي بسيار سخت بود عبور کند و بسياري از صاحبنظران و استادان دانشگاه در نامه‌هاي دلسوزانه که به بنده نوشتند عبور از اين بحران‌ها را امکان‌ناپذير مي خواندند و همه اين نامه‌ها به عنوان سند وجود دارد.

آقاي روحاني گفت: آنها به من نوشتند که چرا اعلام کرديد که تورم در پايان سال ۱۳۹۲ به کمتر از ۳۵ درصد خواهد رسيد، چرا که آنها مي گفتند اين کار نشدني است و رئيس جمهور نبايد چيزي را اعلام کند که شدني نيست.

رئيس جمهور افزود: زماني که گام دوم هدفمندي يارانه ها را برداشتيم به ما مي گفتند اين کار را امسال شروع نکنيد چرا که دولت را با مشکل مواجه خواهد کرد و اظهار پشيماني خواهيد کرد.