شناسهٔ خبر: 63710 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

وزیر بهداشت: بسته بهداشتی مهمتر از بسته درمان/ طرح تحول سلامت هنوز به رشد مطلوب نرسیده‌ است

بسته بهداشتی مهمتر از بسته درمان/ طرح تحول سلامت هنوز به رشد مطلوب نرسیده‌ است

وزیر بهداشت وزیر بهداشت بسته بهداشتی را در طرح تحول سلامت مهمتر از بسته درمان خواند و گفت: در طرح تحول سلامت هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم و با این نقطه فاصله داریم.

به گزارش نماینده،  سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در گردهمایی رؤسای بیمارستان‌های کشور گفت:‌دولت با مشکل سلامت مردم در امر بهداشت و درمان توجه ویژه‌ای دارد و رئیس‌جمهور در جلسات متعدد به این وظیفه خود تأکید کرده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت بهداشت و دولت ارتقای خدمات در حوزه بهداشت و درمان است چرا که این دو قوه از هم جدا نیستند و دولت به طور جد از آنها حمایت می‌کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه پرداخت از جیب مردم بعد از اجرای طرح تحول کاهش پیدا کرده است، گفت: در گذشته هزینه پرداختی یک بیمار بستری ۳۷ درصد بود که با اجرای طرح تحول به ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد.

وی تأکید کرد: هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌‌ایم و من از شما مدیران درخواست دارم تا به ما در پیدا کردن راهکارهای مناسب کمک کنید تا بسته خدمات بهداشتی نیز به سرعت اجرا شود.

هاشمی بسته بهداشتی را مه‌تر از بسته درمان دانست و گفت: در حالی که بسته بهداشتی خیلی مهمتر از بسته درمان بوده اما به دلیل مشکلاتی عقب مانده و هنوز قدم مؤثری در این زمینه برداشته نشده است تا مردم بتوانند خدمات در حوزه بهداشت را لمس کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با همت رؤسای بیمارستان‌ها و مدیران بتوانیم این کار را انجام دهیم و در نیمه دوم سال عقب‌ماندگی ایجاد شده را جبران کنیم.

 

 

منبع: فارس

نظر شما