شناسهٔ خبر: 63490 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح اسرائیل برای ترور مقامات مقاومت

کانال ۲ اسرائیل روز سه‌شنبه گزارش داد این رژیم به دنبال ترور دانشمندان حماس و جهاد اسلامی است.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، کانال ۲ اسرائیل روز سه‌شنبه با استناد به برخی منابع خارجی گزارش داد سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل به دنبال قتل کارشناسان موشکی حماس و جهاد اسلامی، به سبکی مشابه با ترور دانشمندان هسته‌ای ایران هستند.

این خبر را روز سه‌شنبه روزنامه «آلجماینر»، چاپ آمریکا، که در زمینه گزارش اخبار مربوط به یهودی‌ها و اسرائیل فعالیت می‌کند به نقل از کانال ۲ اسرائیل گزارش داده است.

گزارش‌ها حاکی است شین‌بت و اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل در حال بررسی طرحی برای هدف قرار دادن گروهی محدود، متشکل از چندین دانشمند متخصص در تولید مواد منفجره، نیروهای محرکه راکت و مکانیک پرواز هستند. این متخصصین، بر حسب این گزارش‌ها تحصیل‌کرده کشورهای خارجی، و عمدتا ایران و سوریه هستند.

گروهی که در مدار توجه رژیم صهیونیستی قرار گرفته، بر پایه این گزارش، هسته توسعه توانمندی‌های موشکی حماس و جهاد اسلامی را تشکیل می‌دهند.

به نوشته «آلجماینر»، «میر داگان»، رئیس اسبق سازمان جاسوسی موساد، براساس گزارش‌ها طراح مجموعه‌ای از عملیات مخفیانه برای ترور دانشمندان هسته‌ای ایران بوده است. کانال دو اسرائیل گزارش داده که تحلیلگران کشورهای خارجی معتقدند اسرائیل مسئول ترور دست‌کم ۵ نفر از دانشمندان هسته‌ای و کارشناسان موشک‌های بالیستیک ایران بوده است.

بر پایه این گزارش، «عمار ارحیم»، یکی از فرماندهان جهاد اسلامی که از چهره‌های شاخص این گروه در ساخت راکت بوده در هفته‌های گذشته، به همین طریق «حذف شده است. »

منابع مورد استناد کانال ۲ اسرائیل می‌گویند در یک مورد ارتش اسرائیل قصد ترور «هیمن صیام»، رئیس برنامه راکتی حماس در غزه را داشته‌اند که موافق نشده‌اند.

نظر شما