شناسهٔ خبر: 63470 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

اوباما هم به منتقدان خود فحش داد !

روزنامه «دیلی‌بیست» گزارش داده است که رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خصوصی با نمایندگان کنگره این کشور و پس از انتقادات گسترده از سیاست‌هایش در سوریه، عصبی شده و انتقادات از خود را «مزخرف» خوانده است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس روزنامه «دیلی‌بیست» روز سه‌شنبه از عصبانیت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا در یک نشست خصوصی و پرخاش وی به منتقدان از سیاست‌هایش در سوریه خبر داد.

اوباما در نشستی که با حضور گروهی از نمایندگان کنگره برگزار شده، انتقادات کسانی را که خواستار تسلیح مخالفان سوری هستند، «مزخرف» (Horseshit) خوانده است.

از ابتدای بحران در سوریه نمایندگان کنگره آمریکا به خصوص جمهوری‌خواهان خواستار ارسال تجهیزات بیشتر برای مخالفان سوری و حتی انجام حملات هوایی در سوریه بوده‌اند. علاوه بر این، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه دولت پیشین اوباما نیز در مصاحبه اخیر خود، تلویحا وی را به ضعف متهم و عنوان کرده است که آمریکا باید تسلیحات بیشتری به سوریه می‌فرستاد.

به نوشته دیلی‌بیست، واکنش تند اوباما به انتقادات مربوط به جلسه وی با بیش از ۱۰ تن از سران سنا و مجلس نمایندگان است که روز ۳۱ جولای (دو هفته قبل) در کاخ سفید برگزار شد. به گفته دو تن از نمایندگان کنگره که در این نشست حضور داشته‌اند، اوباما پس از مواجهه با انتقادات نمایندگانی از هر دو حزب، عصبی شده است.

یکی از نمایندگان می‌گوید «باب کراکر» سناتور جمهوری‌خواه در این نشست سوالی طولانی پرسیده و طی آن از عملکرد اوباما در قبال تحولات سوریه، تحرکات داعش و همچنین روسیه و اوکراین انتقاد کرده است. در پاسخ اوباما با دفاع از عملکرد خود، عنوان کرده است که اظهارنظرهای مطرح شده در مورد لزوم تسلیح مخالفان سوری، «مزخرف» است.

مقامات کاخ سفید مشاجره لفظی میان اوباما و کراکر را تائید، اما از تائید اینکه اوباما چنین لفظی را به کار برده، خودداری کرده‌اند. دفتر کراکر نیز از تائید این روایت طفره رفته، اما شخص کراکر چند روز پس از این نشست طی یادداشتی شدید‌الحن در روزنامه «واشنگتن‌پست» به انتقاد از سیاست‌های اوباما پرداخت.

نظر شما