شناسهٔ خبر: 63409 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

بازار داغ جا به جایی در دولت یازدهم

هیئت دولت داغی تابستان ایران و تهران به دولت یازدهم نیز سرایت کرده و برخی خبرها از جا به جایی در دولت یازدهم و حذف محمد رضا نعمت زاده حکایت دارد.

به گزارش نماینده، به نقل از «پارس»، پایان یافتن ریاست محمد فروزنده در بنیاد مستضعفان و قرابت فکری و مدیریتی وی با دولت یازدهم همچنان بازار گمانه زنی را افزایش داده و همین موضوع موجب شده تا در دولت، پیشنهادهای مختلف برای تغییر ترکیب کابینه مطرح شود که بیشترین اخبار بر حذف محمد رضا نعمت زاده از دولت متمرکز است. لیکن فعالیت جدی و موثر وی در ستاد انتخاباتی حسن روحانی و سابقه دوستی رییس جمهور دلیل این تاخیر در جابه جایی وی ذکر می شود.  

در حال حاضر، تیم اسحاق جهانگیری به شدت از حضور در ستاد و عدم فعالیت اقتصادی و صنعتی گلایه مند است و پیشنهاد دارد با توجه به درگیری های اخیر محمدرضا نعمت زاده با معاون اول و سایر اعضای کابینه، اسحاق جهانگیری به وزارت صنعت، معدن و تجارت برود.

تیم اکبر ترکان و حزب اعتدال و توسعه که محمد فروزنده را از آن خود می داند پیشنهاد تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت را مطرح ساخته است.

محمد فروزنده نیز با اشاره به رزومه اجرایی خود به عنوان ریاست بزرگترین بنگاه اقتصادی و اجرایی کشور، وزیر در دولت سازندگی و ... خود را در قامت معاون اولی مطرح می کند.

رییس جمهور نیز در جلسه ای، پیشنهاد خود را مطرح لیکن آن را پیشنهاد اولیه دانسته که ممکن است در روزهای آتی تغییر کند.

بر اساس پیشنهاد حسن روحانی، به دلیل فشار اصلاح طلبان و خاتمی، رحمانی فضلی از وزارت کشور خارج و به میدان بهارستان رفته به جای محمدباقر نوبخت در سازمان مدیریت یا علی جنتی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

محمد فروزنده یا علی جنتی جایگزین رحمانی فضلی در وزارت کشور شوند.

محمدباقر نوبخت نیز که سابقه سیاست خارجی ندارد لیکن موردی وجود ندارد که ایالات متحده را مکدر کند به جای حمید ابوطالبی به آمریکا رفته و به عنوان سفیر و نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد معرفی شود.

قرار است پیشنهاد رییس جمهور با مسوولیت معاون اول بررسی بیشتری شود.