شناسهٔ خبر: 63219 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

در جلسات كميسيون های بهارستان چه گذشت ؟

بعد از گذشت دوهفته از تعطيلات مجلس، نمايندگان پس از حضور در حوزه هاي انتخابيه و بررسي مشكلات موجود ، ا با حضور در بهارستان كار خود را آغاز كردند .

به گزارش نماينده، دستور كار برخي از كميسيون هاي مجلس به شرح ذيل بوده است :

بررسي اوضاع منطقه در كميسيون امنيت ملي

ابراهيم آقامحمدي، نماينده مردم لرستان در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار نماينده اظهار داشت: اوضاع منطقه، تحركات داعش و بحران هاي موجود در كشورهاي همسايه در كميسيون امنيت ملي بررسي شد.

 اين عضو كميسيون امنيت ملي تصريح كرد: اين جلسه با حضور معاون پارلماني و مشاور ارشد وزير كشور برگزار شد.

 

اعضاي كميسيون عمران روز سه شنبه ازمحل سقوط هواپيما بازديد مي كنند

عليرضا خسروي، نماينده مردم سمنان در مجلس شوراي اسلامي نیز در گفت و گو با خبرنگار نماينده اظهار داشت: اعضاي كميسيون عمران براي بررسي جزئيات سقوط هواپيماي مسافربري در شهرك آزادي به محل وقوع اين حادثه ناگوار مي روند تا از نزديك در جريان اين اتفاق قرار گيرند.

اين عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: درباره نظام هماهنگ سازي در شهرداري ها بحث و بررسي شد و درباره وضعيت حقوق اقشار مختلف در اين مركز راي گيري شد. شهرداري ها يك حقوق متفاوتي مي گيرند و جزو نظام پرداخت هماهنگ هم به حساب نمي آيند و برخي از بخش هاي كارگران يك تفاوت حقوقي دارند.

 

بررسي نتايج ارزيابي سفر استاني كميسيون آموزش و تحقيقات

عطااله سلطاني صبور، نماينده مردم همدان و رزن در مجلس شوراي اسلامي هم در گفت و گو با خبرنگار نماينده اظهار داشت: وضعيت آموزشي استان هاي سيستان، كرمان و اردبيل بعد از سفر اعضاي كميسيون آموزش و دتحقيقات به اين استان ها بررسي شد.

وي ادامه داد: دراين جلسه مسئولان استاني و  معاونان وزارت علوم هم حضور داشتند.

اين عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس عنوان داشت: در اين سفرها وضعيت آموزش و پرورش هم بررسي شده بود كه نتايج اين بررسي دو هفته قبل موردارزيابي قرار  گرفت. بخش پزشكي مانده است و هنوز به اين مورد رسيدگي نكرده ايم.

 

بررسي پشتيباني عملي از توليد داخل در وزارت نفت در كميسيون انرژي

سيد حسين ذوالانوار، عضو كميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي نیز در گفت و گو با نماينده اظهار داشت:  انجمن توليد كنندگان تجهيزات نفتي و هيات مقابلش هم از وزارت نفت مهمان كميسيون انرژي بودند.

اين نماينده شيراز در مجلس شوراي اسلامي بيان داشت: با توجه به اينكه پشتيباني عملي از توليد داخل بسيار ضعيف است كميسيون آنها را دعوت كرده بود تا از علت اين امر جويا شود.

وي تصريح كرد: خودشان يكسري موانع مقرراتي را مطرح مي كنند، اعضاي انجمن توليد كنندگان مي گويند خير آن قدر مانع نداريد زيرا حرف ها متقابل و ضد و نقيض بود و وزارت نفت هم، نظارت چنداني ندارد كه از توليد داخل استفاده كند و رغبتي هم نشان نمي دهند.

ذوالانوار در ادامه گفت: انشالا با اين جلسه تصميم داريم نظارت كميسيون انرژي بر توليد داخل را  طبق استانداردها بيشتر كنيم. هر دو گروه متقابلي هم كه عزض كرديم بنا شد تا جلسات هماهنگي داشته باشند تا همه موانعي را كه احصا مي كنند، نتيجه را در عرض ۲ تا ۳ ماه به كميسيون ارائه كنند.

 

 

نظر شما