شناسهٔ خبر: 63207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

آغاز آتش بس ۷۲ ساعته در غزه

مقامات دو طرف درگیر در جنگ غزه اعلام کردند با پیشنهاد مصر در مورد آتش بس ۷۲ ساعته جدید در غزه و آغاز آن از ساعت ۲۱ به وقت گرینویچ موافقت کرده اند.

به گزارش نماینده به نقل از واحد مرکزی خبر، خالد مشعل، مسئول دفتر سیاسی جنبش حماس بر درخواست های این جنبش برای رسیدن به توافق آتش بس پایدار در مناقشه با اسرائیل به ویژه لغو محاصره غزه تاکید کرد.

خالد مشعل در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد آتش بس ۷۲ ساعته که یکشنبه با رژیم صهیونیستی درباره آن توافق حاصل شد « یکی از شیوه ها یا تاکتیک هایی است که با هدف به نتیجه رساندن مذاکرات و کمک رسانی بشر دوستانه صورت می گیرد. »

وی گفت: « هدفی که ما دنبال می کنیم این است که درخواست های فلسطینی ها بر آورده شود و نوار غزه بدون محاصره به زندگی ادامه دهد. »

این رهبر حماس افزود: « ما بر این هدف تاکید داریم و در صورت تعلل اسرائیل و ادامه حملات، حماس و دیگر گروه های فلسطینی برای مقاومت در غزه و در صحنه سیاسی و رویارویی با هر نوع احتمالی آماده هستند. »

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای از هر دو طرف خواست از این آتش بس برای ازسرگیری مذاکرات غیر مستقیم صلح و تلاش در جهت دستیابی به یک موافقتنامه آتش بس جامع و پایدار استفاده کنند. حماس خواستار پایان یافتن محاصره نوار غزه توسط اسرائیل و مصر و همچنین باز شدن بندر ساحلی غزه است.  

بان کی مون از آتش بس جدید غزه استقبال کرد

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد روز یکشنبه از آتش بس ۷۲ ساعته جدید بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، استقبال کرد و از دو طرف خواست به منظور دستیابی به آتش بسی بلند مدت تر تلاش کنند.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد بان کی مون « ابراز امیدواری کرد این آتش بس به دو طرف، با نظارت و میانجیگری مصر، فرصت دیگری برای توافق در خصوص آتش بسی پایدار به نفع همه غیر نظامیان بدهد و به عنوان نقطه آغازی برای پرداختن به شکایات اساسی دو طرف باشد ».

افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۱۹۳۹ نفر 

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه که همچنان ادامه دارد ۱۹۳۹ نفر شهید و ۹۸۸۶ نفر نیز زخمی شده اند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در کشورهای مختلف

 تظاهرات گسترده در کشورهای مختلف علیه تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار شد.

شماری از شهرها و پایتخت های جهان شاهد تظاهرات گسترده در محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و سکوت بین المللی درباره اقدامات ضد بشری اسرائیل علیه ملت فلسطین است.

گروه موسوم به تجمع طرفدار فلسطین در تونس در اعتراض به تجاوزگری های اسرائیل علیه نوار غزه تظاهرات کرد. تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی جرایم رژیم صهیونیستی را علیه غیرنظامیان فلسطینی و سکوت کشورهای عربی را در حمایت از ملت فلسطین و همراهی برخی از قدرت های بین المللی با اسرائیل محکوم کردند. رسانه های اروپایی به دلیل تظاهرات مردمی در این قاره قادر به انکار تحولات کنونی در نوار غزه نیستند و تظاهرات علیه تجاوز اسرائیل و در حمایت از ملت فلسطین در شماری از کشورهای اروپایی ادامه دارد. ده ها هزار نفر از شهروندان انگلیسی در لندن شامل سیاستمداران، حقوقدانان و نمایندگان پارلمان از سیاست دولت این کشور در حمایت از اسرائیل به شدت انتقاد کردند و از پارلمان انگلیس خواستند با اعمال فشار بر کابینه سیاست های لندن در تعامل با تل آویو تغییر کند.

جرج گالوی نماینده پارلمان انگلیس گفت: خواستار برگزاری نشست پارلمان برای بررسی وضع پاکسازی قومی علیه فلسطینیان شدم. فکر نمی کنم دولت انگلیس اقدامی در این زمینه داشته باشد. این کشور دلیل مصائب ملت فلسطین است و کابینه انگلیس در کشتار و محاصره ملت فلسطین در نوار غزه نقش دارد.

گزارشگر این شبکه افزود: تظاهرات ضد صهیونیستی در پاریس و نیویورک نیز برگزار شد و معترضان فرانسوی و آمریکایی ها در خیابان های اصلی این دو شهر با برگزاری تظاهرات گسترده خواستار توقف کشتار فلسطینیان و محاکمه جنایتکاران جنگی انگلیسی شدند. همچنین هزاران نفر از شهروندان شیلی در حمایت از ایستادگی ملت فسلطین در نوار غزه تظاهرات کردند. شیلی ها با در دست داشتن پرچم فلسطین و اجساد نمادین کودکان نوار غزه سکوت جامعه جهانی را درباره جنایات اسرائیل محکوم کردند.

 اسرائیل به اهداف خود در جنگ غزه دست پیدا نکرده است

شبکه تلویزیونی الاقصی گزارش داد نفتالی بنت وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعتراف کردکه اسرائیل به اهدافی که از آغاز جنگ غزه مشخص کرده بود، دست پیدا نکرده است.

رژیم صهیونیستی دو نماینده حماس را آزاد کرد

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، مقامات اشغالگر صهیونیستی انور زبون و حسن الوردیان دو نماینده حماس از بیت لحم را آزاد کردند.

نظر شما