شناسهٔ خبر: 63185 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طبیب‌زاده :

فرجی‌دانا در سه ماه گذشته ۲ بار حرمت پادرمیانی لاریجانی را نقض کرده

طبیب زاده عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه وزیر علوم در سه ماه گذشته ۲بار حرمت پادرمیانی رئیس مجلس را زیرپاگذشته است، گفت: استیضاح وزیر علوم دیگر با پادرمیانی و میانجیگری به تاخیر نمی‌افتد.

به گزارش نماینده، زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه امروز استیضاح‌ کنندگان فرجی‌دانا، گفت: نمایندگان‌ متقاضی استیضاح فرجی‌دانا، عملکرد یک ماهه وی را بررسی کرده و تصمیم گرفتند که استیضاح وزیر علوم با جدیت دنبال شود.

وی با بیان اینکه بحث ما درباره فرجی‌دانا بیشتر علمی است تا اینکه سیاسی باشد، تصریح کرد: دغدغه‌های علمی نمایندگان از کند شدن روند رشد علمی کشور از مهمترین دلایل استیضاح وزیر علوم است؛ متاسفانه ما اکنون شاهد نابسامانی مدیریتی در اکثر دانشگاه‌های بزرگ کشور هستیم و حتی برخی دانشگاه‌‌ها که به لحاظ علمی از رتبه بالایی برخوردار هستند، مدت‌هاست با سرپرست اداره می‌شوند.

طبیب‌زاده با بیان اینکه فرجی‌دانا در سه ماه گذشته ۲ بار به پادرمیانی رئیس مجلس شورای اسلامی بی‌احترامی کرده است، تاکید کرد: یکبار در ماجرای دانشجویان ستاره‌دار که آقای لاریجانی وساطت کرد، قرار شد وزارت علوم اسناد مربوط به دانشجویان ستاره‌دار را در اختیار کمیسیون آموزش مجلس قرار دهد اما وزیر علوم خلف وعده کرد؛ یکبار هم در بحث استیضاح، آقای فرجی‌دانا در پاسخ به میانجیگری آقای لاریجانی قول داده که دغدغه‌‌های نمایندگان متقاضی استیضاح را برطرف کند اما در همین بحث هم وزیر علوم خلف وعده کرد.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه استیضاح وزیر علوم دیگر با پادرمیانی و میانجیگری نمی‌تواند به تاخیر بیافتد، تاکید کرد: ما بر استیضاح وزیر علوم تاکید داریم و قطعاً برای اعلام وصول استیضاح در جلسه سه‌شنبه تلاش خواهیم کرد.

نظر شما