شناسهٔ خبر: 63135 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

خبر ایوبی درمورد تولید فیلم درباره غزه و داعش

حجت الله ایوبی از در نظر گرفتن اولویت های سازمان سینمایی برای تولید فیلمنامه و ایده‌هایی با موضوع کشتار مردم بی‌گناه «غزه» و گروهک تروریستی «داعش» خبر داد.

به گزارش نماینده، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در گفتگو با مهر درباره حمایت این سازمان از تولید فیلم بر اساس طرح و فیملنامه‌هایی با موضوع کشتار در «غزه» و جنایات گروهک تروریستی «داعش» در منطقه اینگونه گفت: سازمان سینمایی در تولید و حمایت از آثار سینمایی اولویت‌هایی دارد که یکی از این‌ها توجه به تولید آثار سینمایی با محورهایی است که در سیاست‌های کلی نظام تعریف شده است که نمونه آنها توجه به مردمی است که مورد ظلم قرار می‌گیرند و این روزها با اتفاقاتی که در غزه و عراق رخ داده است قطعا حمایت از تولید فیلمنامه‌هایی با موضوع مردم بی‌گناه «غزه» و از سوی دیگر گروهک تروریستی «داعش» در دستور کار قرار می‌‌گیرد.

وی درباره چگونگی تخصیص بودجه برای حمایت از تولید فیلمنامه و طرح هایی از این دست توضیح داد: تخصیص بودجه به کارگردان‌هایی که قصد ساخت فیلم با دو موضوع فوق‌الذکر را دارند، شرایط خاصی دارد. سابقه حرفه ای و هنری کارگردان شرط اول است و پس از آن ویژگی های فیلمنامه و نوع نگاه به طرح ها و ایده هایی که به دست ما می رسد از دیگر شرایط پذیرش تولید آثاری از این دست است.

رییس سازمان سینمایی افزود: مجموع شرایط در شورایی مورد ارزیابی قرار می گیرد و در صورت کسب امتیازهای لازم حمایت‌ها از تولید این دسته از آثار صورت می‌گیرد.

ایوبی در پاسخ به این که حمایت از طرح هایی با موضوع «غزه» در اولویت ویژه سازمان سینمایی است یا طرح هایی با موضوع گروهک تروریستی «داعش» گفت: با توجه به اتفاق های اخیر در نوار غزه و کشتار مردم بی گناه و به‌ویژه کودکان معصوم و بی گناه، تولید فیلم با موضوع غزه در اولویت ویژه سازمان سینمایی است.

وی درباره روند تولید این طرح ها بیان کرد: اگر ایده یا فیلمنامه ای از هر جهت مورد تایید باشد، اولویت ها را جابجا می کنیم به این معنا که اگر تولید پروژه های خوب و فاخر با موضوعات دیگر در دست کار داشته باشیم اما طرح و فیلمنامه خوبی با موضوع غزه به دستمان برسد قطعا تولید فیلم با موضوع غزه را در اولویت قرار می‌دهیم.

رییس سازمان سینمایی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا تا امروز طرح و فیلمنامه‌ای با موضوع غزه و داعش به دستتان رسیده است؟ گفت: هنوز هیچ طرح و فیلمنامه ای با این موضوعات به دست ما نرسیده است و من امیدوارم هرچه زودتر سینماگران دست به کار شوند تا فیلمنامه هایی از این دست را به مرحله تولید برسانیم.

لازم به توضیح است که سازمان سینمایی به تازگی نخستین جشنواره فیلم و کنفرانس بین المللی مردم فلسطین را برنامه‌ریزی کرده است که آبان سال جاری در ایران برگزار می شود. این رویداد سینمایی بخشی از استراتژی بین المللی سازمان سینمایی در حوزه دیپلماسی فرهنگی است.

به گفته رییس سازمان سینمایی، نمایش و به تصویر کشیدن جنایات رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی عاری از وجوه انسانی، تمدنی و هویتی یکی از کارویژه های این حرکت فرهنگی است.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف انقلاب مبنی بر اینکه تنها راه حل مسأله‌ فلسطين، مقاومت است، اظهار کرد: معظم له در سخنرانی اخیر، مسأله غزه را مسأله اول جهان و دنیای انسانیت برشمردند و با توجه به ضرورت این مسأله، سازمان سینمایی تصمیم به برگزاری نخستین جشنواره فیلم و کنفرانس بین المللی مردم فلسطین گرفت.

نظر شما