شناسهٔ خبر: 63104 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

زاکانی:

دغدغه‌های استیضاح‌کنندگان وزیر علوم برطرف نشده است

زاکانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه برخی از مهمترین دغدغه‌های استیضاح‌کنندگان وزیر علوم هنوز برطرف نشده است.

به گزارش نماینده، علی‌رضا زاکانی امروز در گفت‌وگو با فارس در اسلامشهر اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد فعالیت‌ها، برنامه‌ها و کارهای دولت مربوط به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

وی افزود: نظام آموزشی ایران با کشورهای غربی تفاوت‌های بنیادی زیادی داشته و یکی از اصلی‌ترین این تفاوت‌ها مربوط به رویکرد پرورشی نظام آموزشی ما است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در کشورهای غربی تنها بر تربیت افراد متخصص تاکید دارند، ما معتقدیم که باید دانش‌آموزان و دانشجویان را افرادی متخصص و متعهد تربیت کرده تا بتوانند اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق کنند.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر علوم گفت: با توجه به حساسیت کار این وزارتخانه، طبیعی است نمایندگان نظارت بیشتری بر عملکرد مدیریت‌ها داشته باشند.

وی تصریح کرد: نمایندگان از ابتدا به دنبال استیضاح وزیر علوم نبودند و اگر می‌خواستند در راه دولت و وزارت علوم کارشکنی کنند، از ابتدا به وزیر رأی اعتماد نمی‌دادند.

زاکانی ادامه داد: در طول راه برخی اشکالات و نواقص از سوی نمایندگان دیده شد که تلاش کردیم با گفت‌وگو و رایزنی آنها را برطرف کنیم که متاسفانه برخی از مهمترین دغدغه‌های نمایندگان هنوز برطرف نشده است.

وی افزود: یکی از این موارد بلاتکلیفی مدیریت دانشگاه‌ها و همچنین برخی انتصاب‌ها در محیط دانشگاهی کشور است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بر اساس قانون روسای دانشگاه‌ها باید با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شوند، اما در مواردی از جمله دانشگاه اصفهان شاهد بودیم که بدون اخذ مجوز این شورا، فردی با حکم سرپرستی 6 ماهه، ریاست دانشگاه را عهده‌دار شد.

زاکانی گفت: با وجود آنکه این مدت به پایان رسیده، اما همچنان رئیس دانشگاه اصفهان و علیرغم اینکه مدت 6 ماهه حکم سرپرستی وی پایان یافته، هنوز این سمت را بر عهده دارد که مغایر با قانون است.

وی تاکید کرد: به طور قطع اداره طولانی مدت دانشگاه‌های مهم کشور با احکام سرپرستی هم مغایر قانون بوده و هم به مصلحت نیست.

زاکانی در پایان گفت: تلاش ما این است که با رایزنی و گفت‌وگو این مشکلات را برطرف کنیم، اما در صورت عدم رفع مشکلات نمایندگان می‌توانند از ابزارهای نظارتی چون استیضاح وزیر علوم استفاده کنند.

 

نظر شما