شناسهٔ خبر: 63090 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تب تظاهرات مردمی علیه آمریکا بالا گرفت/ واشنگتن: اتباع آمریکایی به پاکستان سفر نکنند

آمریکا وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته به شهروندان خود هشدار داد از سفرهای غیرضروری به کشور پاکستان خودداری کنند زیرا موج تظاهرات مردمی علیه آمریکا در این کشور افزایش یافته و ممکن است برای اتباع آمریکایی حاضر در پاکستان خطرآفرین باشد.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته به شهروندان خود هشدار داد از سفرهای غیرضروری به کشور پاکستان خودداری کنند زیرا موج تظاهرات مردمی علیه آمریکا در این کشور افزایش یافته و ممکن است برای اتباع آمریکایی حاضر در پاکستان خطرآفرین باشد.

وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی از وضعیت سیاسی و امنیتی پاکستان خطاب به شهروندان خود گفت: وضعیت امنیتی و سیاسی در پاکستان بسیار وخیم و خطرناک است و از متقاضیان سفر به این کشور می‌خواهیم فعلا برنامه‌های خود را برای رفتن به پاکستان به تعویق انداخته و تا پایان یافتن منازعات در اسلام‌آباد از سفر خود صرف‌نظر کنند.

وزارت خارجه آمریکا به شهروندان خود هشدار داده است که حضور شبه‌نظامیان محلی و خارجی در پاکستان برای شهروندان این کشور خطر آفرین است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان داشت: پیش از این نیز مکان‌های امنی مانند تأسیسات نظامی و فرودگاه‌ها مورد تهاجم نیروهای شبه‌نظامی قرار گرفته بود اما در حال حاضر دولت پاکستان در تلاش است امنیت را خصوصا در شهرهای مهم افزایش دهد.

با توجه به وضعیت فعلی، کنسولگری آمریکا در شهر«پیشاور» پاکستان ارائه خدمات کنسولی را متوقف کرده و همچنین کنسولگری آمریکا در شهر «لاهور» نیز موقتا تعطیل است، اما سفارت این کشور در «اسلام آباد» و همچنین کنسولگری «کراچی» هنوز به شهروندان این کشور خدمات ارائه می‌کنند.

نظر شما