شناسهٔ خبر: 63014 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری:

افزایش جمعیت یک پشتوانه قوی برای نظام ایجاد می‌کند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: اجرای سیاست افزایش جمعیت یک پشتوانه قوی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم می‌کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام عسگر دیرباز اظهار داشت: باید اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ارتباط با جمعیت همواره مورد توجه قرار گرفته، و در راستای عملیاتی کردن نکات مورد اشاره گام برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه ضمن تلاش برای رشد آماری جمعیت کشورمان باید برای توانمندسازی‌، رشد علمی و پرورش درست نسل جدید تلاش کنیم، ادامه داد: صرف افزایش جمعیت بدون در نظر گرفتن مسائل تربیتی، اخلاقی و اعتقادی ما را به سرمنزل مقصود نرسانده و منویات رهبری به این ترتیب اجرا نمی‌شود.

این مدرس دانشگاه وجود توده‌های انبوه جمعیت در یک کشور را در بالا رفتن قدرت حکومت تاثیرگذار دانست و ادامه داد: اما این عامل قدرت به عبارت دیگر جمعیت باید به شکل درست هدایت، سازماندهی و توانمند شود.

دیرباز متذکر شد: در صورت عدم توجه به مسائل مختلف از جمله تعهد اجتماعی، مسئولیت‌پذیری، منش انسانی، اعتقادات، بهداشت، آموزش و سایر مولفه‌های موردنیاز، وجود جمعیت زیاد نه‌تنها به قدرت کشور نمی‌افزاید، بلکه ضررها و آسیب‌هایی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع بهره‌مندی از جمعیت زیاد در مقایسه با جمعیت اندک همواره به منزله قدرت، پشتوانه و امتیاز قلمداد می‌شود، بیان داشت: با توجه به اهمیت مسئله، این موضوع یکی از مباحث جدی در بسیاری از کشورها است.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روز خبرنگار را پشت‌سر گذاشته‌ایم، ضمن تبریک این روز، اظهار داشت: اصحاب رسانه درراستای تبیین اهمیت این مسئله برای اقشار مختلف جامعه اقدام کنند.

دیرباز با اشاره به اینکه مسئولان و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید با مشارکت کارشناسان بستر لازم را برای تحقق این امر در ابعاد آموزشی، بهداشتی، درمانی و اعتقادی فراهم کنند، خاطرنشان کرد: بدون آگاه‌سازی مردم و پشتوانه ملی نمی‌توان در این زمینه توفیق‌ مورد انتظار را به دست آورد.

وی ضمن ابراز تاسف از جنایات رژیم جعلی صهیونیستی در کشور اشغال شده فلسطین، اظهار داشت: دشمنان دین و خدا کودک‌کشی را با هدف ریشه‌کن کردن نسل مسلمانان در جهان با نهایت وحشیگری دنبال می‌کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمانان به ویژه ملت ایران اسلامی باید در شرایط بحرانی جهان معاصر بیش از گذشته هوشیار بوده و مقابل این قبیل اقدامات خصمانه به انحای مختلف ایستادگی کنند.

نظر شما