شناسهٔ خبر: 62988 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تحلیلگر انگلیسی:

ملاقات محرمانه بندر بن سلطان با رئیس موساد در اردن/ حمله به غزه با حمایت عربستان بود

غزه نویسنده و تحلیلگر انگلیسی بر این باور است حمله به غزه با حمایت عربستان صورت گرفت و این کشور عربستان حامی فعال ادامه این جنگ وحشیانه است.

به گزارش نماینده، دیوید هرست" نویسنده و تحلیلگر امور خاورمیانه اخیرا در مقاله ای با عنوان "حمله به غزه با فرمان پادشاه سعودی" در یک روزنامه انگلیسی، به انتقاد از موضع عربستان در قبال جنگ علیه غزه و حمایت مقامات سعودی از حمله رژیم اسرائیل به این منطقه به منظور خلاص شدن از جنبش حماس پرداخت که با واکنش شاهزاده محمد بن نواف بن عبدالعزیز سفیر سعودی در انگلیس روبرو شد.

سفیر سعودی به دیوید هرست به شدت حمله کرد و این مقاله او را دروغ محض و بی اساس دانست و گفت که عربستان از ملت فلسطین حمایت می کند و ادعای حمایت عربستان از حمله اسرائیل به غزه، یک سخن وقیحانه و زشت است.

اماد دیوید هرست نیز به نوبه خود در مقاله دیگری در پایگاه هافینگتون پست به اظهارات سفیر سعودی در لندن پاسخ داد و بخش دیگری از رابطه عربستان سعودی با مسئولان رژیم اسرائیل را برملا کرد.

دیوید هرست در این مقاله خطاب به سفیر سعودی در لندن گفت: برای انسان بسیار دشوار است که سفیر عربستان در لندن باشد زیرا مجبور خواهد بود "چیزی را که نمی توان انکار کرد، انکار کند". حمله به غزه با حمایت عربستان صورت گرفت و این امر را نمی توان انکار کرد اما بدتر از آن این است که یکی از همکاران تو نظری برخلاف تو بیان کند. این همکار، همان برادر رئیس تو در وزارت خارجه است. حالا می خواهید چکار کنید شاهزاده نواف؟

هرست این مطلب را در اشاره به مقاله اخیر شاهزاده ترکی فیصل رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در روزنامه سعودی الشرق الاوسط بیان داشت که برادر سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان سعودی به شمار می رود. شاهزاده ترکی فیصل در این مقاله از جنبش حماس انتقاد کرده بود.

هرست در مقاله خود در هافینگتون پست همچنین در اشاره به سیاست دو بام و هوای مسئولان سعودی و حمایت ظاهری از ملت فلسطین و روابط پنهانی با رژیم اسرائیل، این سوالات را مطرح کرد که واقعیت کجاست؟ آیا عربستان از حق فلسطینی ها در مقاومت در مقابل اشغالگری حمایت می کند یا از محاصره تحمیلی مصر و اسرائیل علیه نوار غزه تا اینکه این منطقه خلع سلاح شود؟ آیا اسرائیل در نسل کشی دست دارد یا مبارزان فلسطینی که باید خلع سلاح شوند؟ تکلیف خودتان را روشن کنید و تصمیم بگیرید که عربستان چه می خواهد زیرا نمی توان دو پهلو حرف زد. نمی توانید از یک سو، سوگند وفاداری به مسئله فلسطین بخورید و از سوی دیگر سیگنال های مخفی برای به قتل رساندن ملت فلسطین به اسرائیل بفرستید.

هرست همچنین ادعای سفیر عربستان در لندن درخصوص نبود تماس و ارتباط بین عربستان و رژیم اسرائیل را رد کرد و خطاب به شاهزاده محمد بن نواف بن عبدالعزیز گفت: به ما بگو، چه چیزی بین شاهزاده بندر بن سلطان مشاور ویژه ملک عبدالله پادشاه سعودی و تامیر باردو رئیس موساد در نوامبر گذشته در هتلی در بندر عقبه اردن گذشت؟

وی تاکید کرد: عربستان حامی فعال ادامه این جنگ وحشیانه علیه غزه است.

 

 

 

منبع: تسنیم

نظر شما