شناسهٔ خبر: 62952 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

غمزه‌ غزه

انبارلویی پرقدرتترین ارتش منطقه را که نیم قرن ارتشهای عربی را خوار و ذلیل کرده بود و بیرحمترین دشمن مسلمانان جهان است، به زانو در آوردند. آنها باذن‌الله در این جنگ وارد و باذن‌الله هم خارج شدند.

 نماینده؛ محمدکاظم انبارلویی/ غمزه در لغت به معنای یک بار به چشم و ابرو اشاره کردن، شکفتن گل و نیز روشنایی ستاره به وقت طلوع صبح است. ۳۰ روز مقاومت دلیرانه در غزه در قاب چشم جهانیان موجب شده است امروز غزه مانند روشنایی ستاره در طلوع صبح پیروزی بدرخشد و گل مقاومت از هر زمان شکوفاتر و زیباتر در منظر جهانیان ظاهر شود. ۳۰ روز حماسه آفرینی های مردم فلسطین تمام شد و آنها با غرور و افتخار، پیروزی خود را که نمادی از پیروزی خون بر شمشیر است، جشن میگیرند.
صهیونیستها در جنگ چهارم با ملت فلسطین شکست خفتباری خوردند. آنها قبلا ضرب شست مقاومت را در جنگ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت روزه تجربه کرده و امیدوار بودند در جنگ چهارم حداقل یک پیروزی نسبی به دست آورند که نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه در آستانه یک شکست قطعی قرار گرفتند.
صهیونیستها امیدوار بودند در این نبرد به اهداف زیر برسند:
۱- تخریب تونلها و آسیب به زیرساخت راهبرد دفاعی مقاومت، یکی از اهداف مهم صهیونیستها بود. آنها با ورود و اشغال بخشی از غزه، نتوانستند به جز چند متر پیشروی، کاری بکنند. اکنون زیرساخت دفاعی غزه همانند یک دژ پولادین و نفوذ ناپذیر شده و همچنان سالم مانده است.
۲- از اهداف دیگر، ضربه زدن به سکوهای پرتاب موشک و توقف آسیبی بود که اشغالگران را ۳۰ روز به پناهگاهها فرستاده بود. در تمام  طول ۳۰ روز حتی یک لحظه نتوانستند جلوی موشک پرانیهای مقاومت را بگیرند. گنبد آهنین همچون آبکش سوراخ بود.
۳- دستیابی به ذخایر موشکی و از کارانداختن خط تولید سلاح در غزه، هدف دیگری بود که هرگز تحقق نیافت و اکنون خط تولید موشک و حجم ذخایر موشکی دست نخورده باقی است و تا مدتهای مدیدی رزمندگان فلسطینی میتوانند بدون گرفتن کمکی از خارج بجنگند.
۴- ترور رهبران سیاسی و نظامی حماس و جهاد اسلامی و آسیب رساندن به سازمان نظامی مقاومت از دیگر اهداف صهیونیستها بود. توفیق صهیونیستها در این زمینه تقریبا صفر بود و نتوانستند به کادر و سازمان نظامی مقاومت آسیبی برسانند.
۵- صهیونیستها فکر می کردند با اتحاد حماس و فتح، غزه غیر نظامی میشود و همانند کرانه باختری به سمت زندگی مسالمتآمیز میرود.
این هدف نه تنها تحقق پیدا نکرد بلکه انتفاضه رمضان شعلههای خشم و نفرت خود را در کرانه باختری نشان داد و این منطقه امروز به سوی مسلح شدن و رویارویی مسلحانه با رژیم صهیونیستی حرکت میکند و بزودی استعداد خود را نشان خواهد داد. لذا صهیونیستها نه تنها در خلع سلاح غزه موفق نبودند بلکه اکنون جلوی مسلح شدن کرانه باختری را هم نمیتوانند بگیرند.
۶-صهیونیستها فکر میکردند با افزایش حجم آتش، تخریب و ویرانی و کودککشی، مقاومت را به تسلیم وادار خواهند کرد. اما این حجم آتش و شرارت جز نفرت جهانی برای رژیم صهیونیستی چیزی به ارمغان نیاورد. مردم جهان هر روز با مشاهده پیکر غرق به خون کودکان، زنان، پیران و مردم غیرنظامی بیشتر به ماهیت ضدحقوق بشری این رژیم پی بردند به طوری که حتی پایتخت های آمریکا و اروپا شاهد برگزاری تظاهرات علیه تبهکاریهای نظامی و جنگی اسرائیل بود.
۷- با نگاهی به تیترهای روزنامههای رژیم صهیونیستی به خوبی میتوان گرد شکست و ناکامی، سردرگمی و شکاف در هیئت حاکمه رژیم صهیونیستی را مشاهده کرد. پذیرش آتش بس سه روزه در حقیقت اعلام فرار اسرائیل از مرزهای غزه و پذیرش عقبنشینی مفتضحانه و خفت بار بود.
این جمله رئیسجمهور رژیم صهیونیستی که ما در جنگ غزه وارد جهنم شدیم، تفسیر درستی از نتایج چهارمین جنگ مقاومت با رژیم اشغالگر قدس است. آنها با پذیرش شروط حماس در حقیقت اجازه فرار از این جهنم را پیدا کردهاند.
۸- نتایج جنگ نشان داد رژیم صهیونیستی علیرغم برخی برآوردها که آنها مجهز به سیستم اطلاعات فوق پیشرفته هستند، از چند قدمی مرز خود با غزه کمترین اطلاعی نداشتند. افشای ضعف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و ناتوانی ارتش در نبرد زمینی باعث شد در نبرد هوایی، دریایی و توپخانهای، جنایاتی در مناطق غیرنظامی غزه مرتکب شوند که در تاریخ کم نظیر است.
این جنایات به حدی بود که صدای شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل و حتی برخی نمایندگان پارلمان اروپا را در آورد. لذا رژیم صهیونیستی بعد از تحمل شکست سخت نظامی، در عرصه دیپلماسی، شکست سختتری خورد.
۹- اکنون از میان گرد و غبار ویرانی خانهها، خیابانها، مدارس، بوستانها، مساجد و... با حدود دو هزار شهید و بیش از ۱۰ هزار زخمی در غزه، مارش پیروزی خون بر شمشیر به گوش میرسد و خلق حماسهای عظیم و سترگ در تاریخ رویارویی مسلمانان فلسطینی با صهیونیستها ثبت و به خوبی دیده میشود.
حماسهای که سربازان اصلی و جانبازان آن، کودکان خردسال فلسطینی هستند. حماسهای که حکایت از اراده پولادین مردان و زنانی دارد که مصداق آیه؛
"ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه الا تخافوا و لا تحزنوا و ابشروا بالجنه التی کنتم توعدون"
(در حقیقت کسانی که گفتند پروردگار ما خداست، سپس ایستادگی کردند، فرشتگان بر آنان فرود میآیند {و میگویند}هان بیم مدارید و غمگین مباشید و به بهشتی که وعده یافته بودید شاد باشید)، (فصلت آیه ۳۰) میباشند.
این پیروزی حکایت از مسلمانانی دارد که مصداق آیه؛
"کم من فئه قلیله غلبت فئه کثیره باذن الله و الله مع الصابرین"
(بسا گروهی اندک که بر گروهی بسیار به اذن خدا پیروز شدند و خداوند با شکیبایان است) (بقره آیه ۲۴۹) می باشند
پرقدرتترین ارتش منطقه را که نیم قرن ارتشهای عربی را خوار و ذلیل کرده بود و بیرحمترین دشمن مسلمانان جهان است، به زانو در آوردند. آنها به اذنالله در این جنگ وارد و به اذنالله هم خارج شدند. خداوند هم نوید پیروزی را به کسانی داد که اهل مقاومت، صبر و شکیبایی بودند.

 

 

منبع: تسنیم

نظر شما