شناسهٔ خبر: 62927 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

یدیعوت آحارونوت:

تل‌آویو با تحقیقات بین‌المللی درباره غزه همکاری نخواهد کرد

یک مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو تصمیم گرفته است که با تحقیقات کمیته شورای حقوق بشر سازمان ملل در مورد حمله به غزه، همکاری نکند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» به نقل از مقامی در وزارت خارجه رژیم‌صهیونیستی از صدور ابلاغیه‌ای مبنی بر عدم همکاری سازمان‌های این رژیم با تحقیقات بین‌المللی در مورد حمله اسرائیل به غزه خبر داده است.

شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته گذشته در سایه حملات گسترده رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، که طی یک ماه به شهادت بیش از ۱۸۰۰ فلسطینی منجر شد، به آغاز تحقیقات در مورد احتمال ارتکاب جرایم جنگی از سوی تل‌آویو رأی مثبت داد.

با این حال، یک مقام اسرائیلی می‌گوید «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه، به نهادهای زیرمجموعه این رژیم توصیه کرده است از هرگونه همکاری با سازمان ملل خودداری کنند.

به گفته وی «کمیته بر اساس تصمیم شورا تشکیل شده و گزارشی خواهد نوشت. اما این کمیته به طور خودکار بر اساس اکثریت ضداسرائیلی (اعضای شورا) شکل گرفته و سوال این است که آیا ما باید با آن همکاری کنیم یا نه. ما با (ریچارد) گلدستون هم همکاری نکردیم و این گزارش پس از مدتی از توجهات خارج شد.»

گلدستون حقوقدان اهل آفریقای جنوبی بود که بعد از عملیات سال ۲۰۰۹ رژیم‌صهیونیستی علیه نوار غزه، موسوم به «سرب گداخته» از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل به تحقیقات در این رابطه مأمور شد. وی در گزارش خود تائید کرد که صهیونیست‌ها عمدا اهداف غیرنظامی را هدف می‌دادند. در جریان آن عملیات، بیش از ۱۴۰۰ فلسطینی شهید شدند.

نظر شما