شناسهٔ خبر: 62821 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ها‌آرتص گزارش داد

افشای تبادل اطلاعات و جاسوسی گسترده آمریکا و اسرائیل علیه سپاه ایران، حزب‌الله و مصر

یک رسانه صهیونیستی از عملیات مشترک جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، سیا، موساد و یگان‌های اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی علیه ایران، مصر، سوریه و گروه‌های جهادی منطقه خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس روزنامه «هاآرتص» طی گزارشی با انتشار اسناد طبقه بندی شده درز یافته به بیرون «گلن گرینوالد»، همکار «ادوارد اسنودن»، کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا و برملا کننده اسرار این نهاد اطلاعاتی آمریکا نوشت: یگان موسوم به« ۸۲۰۰ »، بخش‌های اطلاعاتی نیروی زمینی اسرائیل همراه با آژانس امنیت ملی آمریکا علیه برخی کشورها که تهدید علیه آمریکا و اسرائیل نامیده شده بودند، جاسوسی می‌کردند.

بر اساس این گزارش، کشورهایی در خاورمیانه، شمال آفریقا، خلیج فارس و جنوب آسیا در فهرست جاسوسی مشترک آمریکا و اسرائیل قرار داشته و دارند.

اهداف این ارتباط جاسوسی تمرکز بر امور امنیت داخلی، سازمان‌های اطلاعاتی، برنامه‌های وابسته به سلاح‌های کشتار جمعی و ارتباط‌های دیپلماتیک کشورهای و عناصر هدف بوده است.

در این گزارش تاکید شده است، دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل استفاده زیادی را از دسترسی به منابع اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا برده‌اند که دسترسی به برنامه‌های هسته‌ای ایران،تلاش‌های هسته‌ای سوریه، برنامه‌های حزب‌الله لبنان از آن جمله هستند.

در این گزارش تاکید شده است که نهادهای امنیتی، جاسوسی آمریکا و اسرائیل همچنین توانایی خود در هدف قرار دادن تلاش‌های هسته‌ای ایران شدت بخشیده‌اند.

هاآرتص در ادامه می‌نویسد: آژانس امنیت ملی آمریکا و یگان اطلاعاتی ارتش اسرائیل هدف‌گیری مقام‌های ارشد ایرانی و سوریه ، برنامه‌های هسته‌ای ایران را با همکاری نهادهایی چون «سیا»، «موساد» و دیگر یگان‌های اطلاعاتی ویژه ارتش اسرائیل در دستور کار قرار داده بودند.

در همین راستا افسریان اطلاعاتی دو طرف در دفاترسفارت‌خانه‌های آمریکا و اسرائیل واقع در تل‌آویو و واشنگتن به رصد امور کشورهای یاد شده مبادرت می‌کردند

در بخشی دیگر از این گزارش فاش شده آمده است که در سپتامبر سال ،۲۰۱۱ آژانس امنیت ملی آمریکا توافقنامه همکاری را با یگان ۸۲۰۰ جهت مقابله با تهدیدهای هسته‌ای ایران ، حزب‌الله لبنان و دیگر عناصر منطقه منعقد کرد.

در این گزارش آمده است که در همکاری آژانس امنیت ملی آمریکا با واحد ۸۲۰۰ اسرائیل علیه برنامه‌های هسته‌ای ایران، تحرکات سوریه، حزب‌الله و سپاه پاسداران از  ارتباط تصویری رمز گذاری شده استفاده شده است.

در انتهای این گزارش آمده است: بعد از به قدرت رسیدن «محمد مورسی»، رییس جمهور خلع شده مصر نیز نهادهای اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل همکاری خود در رصد وقایع مصر را افزون‌تر کردند.

نظر شما