شناسهٔ خبر: 62815 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رزاقی: برای بهبود وضعیت تولید چاره‌ای جز بازگشت به اقتصاد مقاومتی نداریم

ابراهیم رزاقی فعال اقتصادی گفت: برای بهبود وضعیت تولید چاره‌ای جز بازگشت به اقتصاد مقاومتی که مد نظر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است نداریم زیرا در دوران جنگ همین روش را در پیش گرفتیم و موفق شدیم.

به گزارش  نماینده به نقل از فارس، ابراهیم رزاقی اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در جلسه هفتگی انصار حزب‌الله با اشاره به سیاست‌های لیبرالیستی در کشور، اظهار داشت: ما سیاست تعدیل را از صندوق بین‌المللی پول گرفتیم و به این نکته توجه نکردیم که چیزی به اسم قانون اساسی هم در این کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: حال آنکه دشمنان به خاطر انقلاب اسلامی ۳۰۰ هزار شهید و یک میلیون جانباز به مردم ما تحمیل کردند. بنابراین این مسئولین مدیون هستند و نباید سیاست‌های لیبرالیستی در کشور ایجاد شود.

رزاقی با تأکید بر اینکه ما به قانون اساسی عمل نکرده‌ایم بیان داشت: اگر مطابق قانون عمل می‌کردیم باید اقتصاد وسیله‌ای در دست مسئولین برای ارتقای وضعیت کشور بود نه آنکه فقط به عنوان یک هدف به آن نگاه شود.

این اقتصاددان با بیان اینکه  ما باید به تولیدکننده داخلی کمک کنیم تا بتواند با تولیدکننده خارجی رقابت کند، ادامه داد: برای دستیابی به این مهم چاره‌ای جز بازگشت به اقتصاد مقاومتی که مد نظر حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری است نداریم. در دوران جنگ همین روش را در پیش گرفتیم و موفق شدیم.

وی اضافه کرد: در جنگ به ما اسلحه نمی‌دادند پس خودمان تولید کردیم. در پی تحریم آن سال‌ها سازمان‌هایی تحت عنوان تعاونی‌های تولید و مصرف ایجاد شد و در پی ایجاد این تعاونی‌ها تولی را از مرحله اول به دست مصرف‌کننده می‌رساندیم و کالابرگ به مردم داده می‌شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران افزود: در تمام دنیا معمول است از آنجایی که به شما آسیب می‌رسانند از همان نقطه برای مقاومت اقدام می‌شود و طبیعی هم هست که مقاومت مشکلاتی دارد ولی نتیجه می‌دهد.

رزاقی با یادآوری این نکته که اقتصاد مقاومتی دفاع از تمدن بشری است، گفت: نفع شخصی لیبرالیستی برای حیوان هم موضوعیت ندارد. خروجی این تفکر پایان بشریت است چون دیگر دینداران و اخلاق‌مداران جایگاهی نخواهند داشت و حتی بدتر از سیاست برده و برده‌داری است.

وی افزود: الآن برده‌های جدید را مسخ کرده‌اند. برده‌های جدید مصرف‌کنندگان هستند و همین الآن در دانشگاه‌ها دینداران و اخلاق‌مداران را به سخره می‌گیرند و آنها را احساساتی و افراطی می‌دانند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با انتقاد از برخی تفکرات غلط موجود در کشور تصریح کرد: برخی مسئولین همین تفکر را دارند و در کشور دست روی دست گذاشته‌اند و برای اقتصاد مقاومتی کاری نمی‌کنند، اگر این فقر و بیکاری ادامه پیدا کند معلوم است چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی خاطرنشان کرد: رواج تفکر لیبرالی می‌گوید تو فقط باید به فکر خودت باشی و تمام منافع در خدمت شخصی خودت باشد و فقط از طریق نابود کردن دیگران ثروت و لذت‌‌خواهی کرد.

رزاقی با بیان اینکه اقتصاد ایران در قانون اساسی وسیله است نه هدف، اذعان داشت: در نظام سرمایه‌داری و سوسیالیستی اقتصاد در بخش خصوصی و دولتی تعریف می‌شود. با این حساب آنها هدف نهایی انسان و جامعه را اقتصاد می‌داند و خداپرستی در تفکر آنها جایگاهی ندارد.

وی تصریح کرد: عدم استفاده درست از اندیشه‌های امام(ره) و قانون اساسی در زمینه اقتصاد با وجود توانایی بالای فکری و عملیاتی ایران باعث شده که هم‌اکنون به این سرنوشت در اقتصاد دچار شویم.

رزاقی اضافه کرد: اگر اقتصاد مقاومتی در کشور پیاده نشود، دیر یا زود تجزیه می‌شویم. آمریکایی‌ها گفته‌اند که تحریم‌ها ۲۰ سال دیگر ادامه خواهد کرد و در این مدت آنها از ما نفت نخواهند خرید و از طرفی در داخل هم بر اساس دیدگاه‌های لیبرالی دولت، نیازهای خویش را تولید نمی‌کنیم و فقط نگاهمان به واردات است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در پایان گفت: باید مدیران غیرجهادی و فاسد را بدون هیچ ترحمی از عرصه اقتصادی خارج کرده و به جای آن مدیرانی لایق و جهادی قرار دهیم. این مهم باید در عرصه بانک‌ها اتفاق بیفتد و باید همه مدیرانی که مسئول فساد بانکی بودند را محاکمه و بیرون بیندازیم چرا که نقش بانک‌ها در توسعه ایران بسیار تعیین کننده است زیرا بانک‌ها با جمع‌آوری سپرده‌های مردم و هدایت آن به تولید مؤثر هستند.