شناسهٔ خبر: 62773 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

یدیعوت آحارونوت: عملکرد مقامات و ارتش در جنگ غزه ناامیدکننده بود

تحلیلگر سیاسی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» ضمن ناامید کننده توصیف کردن عملکرد مقامات رژیم صهیونیستی وارتش در جنگ اخیر غزه، پیروزی مقاومت را اعلام کرد.

به گزارش نماینده به نقل از «یدیعوت آحارونوت»، «شیمون شیفر» تحلیلگر سیاسی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» در مطلبی به تندی از مقامات رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ اخیر در غزه انتقاد کرد و اقدامات آنها را باعث ناامیدی و کشاندن «اسرائیل» به محاکم بین‌المللی خواند.

وی نوشت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چه در تصمیمش برای ورود به جنگ غزه و چه خروج از این جنگ بدون فکر و برنامه‌ریزی عمل کرد.

شیفر در ادامه میگوید: اما حماس و جهاد از همان ابتدا به دنبال تحقق اهدافی بودند که تعیین کرده بودند آنها از ابتدا به دنبال پایان محاصره غزه و بازگشایی معابر مرزی بودند و بدون تحقق آنها حاضر به توقف پرتاب موشکهای خود نشدند.

این تحلیلگر یدیعوت آحارونوت سپس به افزایش انتقادات در صحنه سیاسی از نتانیاهو و «بنی گانتز» رئیس ستاد مشترک ارتش و «موشه یعلون» وزیر جنگ میپردازند و می‌‌نویسد اما اینها مرتب تئوری جنگ تدریجی و افزایش شدت آن در خلال چند مرحله را مطرح کردند اما حال باید پاسخ دهند چرا این طرح بر حماس موثر نیفتاد.

وی خطاب به نتانیاهو و دیگر مقامات می‌گوید: چه چیزی می‌خواهید؟ اشغال نوار غزه را؟ نه، هیچ عاقلی پیشنهاد اشغال نوار غزه را نمیدهد اما این پیشنهاد باید بر پایه یک منطق نظامی باشد که بر اساس آن حماس و قدرت نظامی‌اش به کنترل درآید، اما این ادعا که حماس با مشاهده حجم خرابیهای ناشی از بمباران به آتش‌بس مطابق با خواست شما تن در دهد کلامی بیخود است.

به گزارش فارس شیفر در ادامه گفت که جامعه بین‌المللی هم پس از مشاهده حجم خرابیها سیل انتقادات را به سوی رژیم رژیم صهیونیستی روانه خواهند کرد و آن را به کمیته‌های تحقیق خواهند کشاند.

نظر شما