شناسهٔ خبر: 62756 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو کمیسیون قضایی مجلس خبر داد

حمایت مجلس از دستگاه قضا برای رسیدگی به پرونده بین‌المللی مهدی هاشمی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت نمایندگان از دستگاه قضا گفت: اگر مهدی هاشمی اتهام بین‌المللی داشته باشد، برابر قوانین دستگاه قضایی ایران محاکمه می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس علی جلیلیان  گفت: افرادی هستند که قصد دارند در روند رسیدگی به پرونده مهدی هاشمی اختلال ایجاد کنند ولی قوه‌قضاییه مستقل و نفوذناپذیر است و به وظیفه قانونی خودش عمل می‌کند.

وی درباره نحوه برخورد دستگاه قضا با متخلفان گفت: همه افراد در برابر قانون مساوی‌اند و باید برخورد یکسان صورت بگیرد. از سویی قوه قضاییه هم جناح بازی و باند بازی را نمی‌شناسد و فقط عدالت را اجرای خواهد کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: قوه قضاییه مستقل است زیرا در رأس آن یک فقیه عادلی قرار دارد که انتصابش با مقام معظم رهبری است و وابسته به هیچ کسی نیست.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از دستگاه قضایی مستقل، مقتدر و نفوذناپذیر حمایت می‌کنیم.

جلیلیان همچنین سیاسی جلوه دادن اتهامات مهدی هاشمی را فضاسازی سیاسی دانست.

وی معتقد است اگر هر ایرانی در هر کجای دنیا جرمی مرتکب شود برابر قوانین داخلی ایران باید محاکمه شود. قوانین ما شامل ایرانی‌های خارج از کشور هم می‌شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: اگر مهدی هاشمی اتهام بین‌المللی داشته باشد برابر قوانین دستگاه قضایی ایران محاکمه می‌شود.

نظر شما