شناسهٔ خبر: 62688 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افزایش بی‌خانمان‌ها به 630 هزار نفر در افغانستان

کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان در افغانستان، از افزایش آوارگان این کشور به دلیل ناامنی‎های سیاسی و اجتماعی خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس «نادر فرهاد» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در گفت‎وگو با رسانه‎ها گفت: طی سال‎های اخیر میزان بی‌خانمان‌ها و آوارگان در افغانستان افزایش یافته است.

 به گفته وی، درسال ۲۰۱۲ میلادی ۱۲۰ هزار نفر بدلیل نا آرامی‎های سیاسی و اجتماعی در داخل افغانستان مجبور به ترک مناطق اصلی سکونت خود شدند و این رقم در سال جاری به ۶۳۰ هزار نفر افزایش یافته است. 

فرهاد افزود: بیشتر آوارگان از مناطق هلمند، کنر، فاریاب و بدخشان هستند و کمیساریای عالی ملل متحد درامور پناهندگان و چندین سازمان بین المللی دیگر به آنان کمک‎های بشر دوستانه ارائه می‎کنند.

وی تصریح کرد: این سازمان تنها تا ۳ سال می‎تواند به این افراد کمک‎های بشردوستانه ارائه کند و بیش از این قادر به حمایت‎ از آنان نخواهد بود.

این گفته‎ها درحالی مطرح می‎شود که بیش از ۱۰ سال است در کابل پایتخت افغانستان در چندین محل درکنار جاده‎های عمومی تعدادی زیادی از آوارگان در زیر چادرها زندگی می‎کنند.

حدود ۱.۶ میلیون نفر اتباع افغانستان در پاکستان و ۸۰۰ هزار تن دیگر در کشور ایران بصورت قانونی و بیش از صدها هزار تن دیگر بصورت غیر قانونی دراین کشورها زندگی می‎کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما