شناسهٔ خبر: 62685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لیبی در حال تبدیل شدن به امارت اسلامی گروه‌های افراطی است

وزیر خارجه لیبی با هشدار درباره احتمال سرازیر شدن تروریست‌های سوریه و عراق به کشورش تاکید کرد: لیبی در حال تبدیل شدن به کشوری شکست خورده است که گروه‌های تندرو بر آن سیطره دارند.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه خبری البوابه نیوز، «محمد عبدالعزیز»، وزیر خارجه لیبی در گفت‌وگو با رادیو سوا آمریکا گفت: ما خواستار مداخله فعال‌تر جامعه بین المللی در لیبی و گسترده شدن ماموریت سازمان ملل در لیبی هستیم تا به این کشور در رسیدن به ثبات و تشکیل نهادهای دولتی کمک کند.

وی هشدار داد: لیبی به سمت کشوری شکست خورده و نه به سوی ساختن نهادهای قدرت و کامل کردن مرحله انتقالی پیش می رود.

وزیر خارجه لیبی گفت: در صورتی که لیبی نجات پیدا نکند در حال تبدیل شدن به امارتی اسلامی است که گروه های تندرو بر آن سیطره دارند.

محمد عبدالعزیز تاکید کرد: عناصر القاعده و شبه نظامیانی وابسته به آنها در داخل خاک لیبی هستند و آنها نمی خواهند روند دموکراسی و ساختن دولتی مبتنی بر قانون در لیبی به پیش برود.

وزیر خارجه لیبی گفت: قضیه لیبی کامل روشن است؛ دولت قدرت مقابله با گروه های تندرو را ندارد و طرابلس ساز و کارهای لازم برای مقابله با این چالش ها را ندارد بنابراین حمایت های بین المللی از دولت لیبی برای ساختن نهادهای کشور لازم است.

وی افزود: لیبی چگونه به مقابله با این گروه های شبه نظامی برود وقتی ارتش پلیس و سرویس اطلاعات قدرتمندی ندارد و اکنون تنها لیبی مسئول اوضاع امنیتی این کشور نیست بلکه منطقه و جهان هم در قبال لیبی مسئول هستند.

وزیر خارجه لیبی گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی احتمال سرازیر شدن تروریست ها از سوریه و عراق به لیبی به خاطر ارتباطی که بین این گروه های تندرو با یکدیگر وجود دارد زیاد است و اگر گروه های تندرو مسلح در شرق لیبی در خطر باشند گروه های تروریستی در عراق و سوریه حتما با آنها همبستگی پیدا کرده و به کمک آنها خواهند آمد.

به گزارش فارس در بنغازی در شرق لیبی هفته گذشته در پی درگیری های خونبار انصار الشریعه و متحدان آن با نیروهای ویژه ارتش لیبی و تصرف پادگان های این شهر توسط عناصر تندرو، محمد الزهاوی مسئول امور دینی انصار الشریعه به رادیو توحید وابسته به این گروه در بنغازی گفت: بنغازی از این پس امارت اسلامی است.

نظر شما