شناسهٔ خبر: 62617 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کریمی قدوسی:

سکوت داعش برابر جنایات اسراییل افشاگر حقیقت تحولات منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که سکوت داعش برابر جنایات اسراییل افشاگر حقیقت تحولات منطقه است.

به گزارش نماینده به نقل از فارس جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در مورد تهاجم وحشیانه صهیونیست‌ها به نوار غزه گفت: وقایع کنونی در فلسطین و سوریه عمیق بوده و از سبقه تاریخی برخوردار هستند.

وی افزود: از زمان شکل‌گیری رژیم صهیونیستی و تلاش نظام سلطه برای تأمین امنیت آن راهبردی در تصمیم‌گیری‌های غرب آشکار بوده است که به‌ویژه در سال‌های اخیر از وضوح بیشتری برخوردار بوده است.

کریمی قدوسی در توضیح این راهبرد گفت: نفوذ، استحاله و سلطه در دولت‌های اسلامی همجوار رژیم اشغالگر قدس از جمله مصر، عربستان و عراق که اهمیت ژئوپولتیکی بیشتری داشتند پایه اول این راهبرد را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد نفوذ در لبنان، یمن و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار دارد تا در سایه این راهبرد امنیت اسرائیل به‌طور کامل تأمین شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی ‌گفت: در گام بعدی نگاه فرامنطقه‌ای و بین‌المللی در دستور حامیان صهیونیزم قرار می‌گیرد و آن هماهنگ کردن همه دولت‌ها در مسیری که دیگر هیچ مقابله و مانعی در برابر توسعه‌طلبی‌های رژیم صهیونیستی نباشد.

وی با اشاره به حوادث سه سال گذشته منطقه خاورمیانه در جریان بیداری اسلامی، اظهار داشت:‌ شاهد بودیم که با هدایت نظام سلطه فتنه‌هایی در سوریه و عراق رخ داد که همه در جهت تضمین امنیت صهیونیست‌ها قرار داشت.

کریمی قدوسی جنایات رژیم اشغالگر قدس در غزه را مورد اشاره قرار داد و گفت:‌ این جنایات فریاد وجدان‌های همه بشریت را در آورده است.

وی به درخواست‌های پنهان و پشت پرده برخی کشورهای اسلامی از رژیم صهیونیستی برای حمله به غزه اشاره کرد و گفت:‌ در گذشته هم در جریان جنگ ۳۳ روزه مشخص شد که عربستان سعودی همه هزینه صهیونیست‌ها در حمله به حزب‌الله را متقبل شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین ‌گفت: در دیداری که ملک‌عبدالله پادشاه عربستان با مقامات اسبق کشورمان داشت به عنوان اعتراض عنوان کرد که چرا ایران در غزه،‌ لبنان و سوریه نفوذ دارد؟ این به این معنی است که آنها به صراحت خواهان قطع روابط راهبردی ایران با این کشورها هستند.

وی واقعیت رخدادهای منطقه را برای خواص روشن خواند و ادامه داد: اگر در گذشته عوام در این باره توجیه نبودند امروز دیگر جنایات صهیونیست‌ها در غزه و سکوت دولت‌های اسلامی بعلاوه بی‌تفاوتی مدعیان اسلام‌گرایی مانند داعش و دیگر تکفیری‌ها به مثابه دست غیبی است که مردم مسلمان را نسبت به حقیقت ماجرا بیدار می‌کند.

کریمی قدوسی افشای پشت پرده تحولات منطقه را بسیار مهمتر از نفس تهاجم صهیونیست‌ها به غزه برشمرد و گفت: اکنون وجدان‌ها بیدار شده و شعارها در شرق و غرب عالم علیه صهیونیزم منسجم شده است.

وی تحولات غزه را مایه رسوایی برای غرب و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، امارات و ... عنوان کرد و با اشاره به اینکه این کشورهای عربی با استفاده از درآمد نفتی خود کمک مالی به اسرائیل برای سرکوب مقاومت را در دستور کار خود دارند، بیان کرد: از طرف دیگر تفکر التقاطی داعش که اسلام را برای دنیا وارونه نشان می‌دهد در این مقطع زمانی عبرت‌های بزرگی برای ما دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی،‌ بصیرت یافتن مسیحیان و یهودیان عالم نسبت به ریشه ناامنی‌ها در دنیا که همین نظام سلطه حامی صهیونیزم است را از نتایج هجمه وحشیانه به غزه ذکر کرد و گفت:‌ امروز جهان فهمیده است که تا رژیم صهیونیستی برقرار است دنیا روی آرامش به خود نخواهد دید.

کریمی قدوسی به گوش رسیدن فریادهای اعتراض از کنار کاخ سفید، کاخ الیزه و پایتخت‌های حامیان صهیونیست‌ها را نشانه بیداری مردم خواند و گفت: راه علاج بحران‌های منطقه کندن غده سرطانی صهیونیزم است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی،‌ گفت: امروز همگان شاهدند که با وجود حمایت‌های همه جانبه از تروریست‌ها در سوریه قدرت مردمی حاکم است و در عراق نیز با حکم جهاد علما یک میلیون سنی و شیعه برای مبارزه با داعش بسیج شده‌اند و به زودی فرصت را برای تروریست‌ها و حامیان آنها به اتمام رسانده و وعده الهی محقق می‌شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۵-۱۳ ۱۶:۵۷مهدی 0 0

    کاش این گروه به اسرائیل حمله میکرد.
                                

نظر شما