شناسهٔ خبر: 62583 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نصيرزاده:‌

دايی عليه مقرراتی که نمی داند قيام‌ می کند!

نصیرزاده رئيس کميته نظارت بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ گفت: دايي مقابل مقرراتي که نمي‌داند قيام مي‌کند.

به گزارش نماینده، هوشنگ نصيرزاده در گفت‌وگو با فارس در واکنش به صحبت‌‌هايي دايي که گفته بود مدرک تحصيلي‌ات را منتشر کن، اظهار داشت: دانش مقررات دايي کافي نيست، مجمع عمومي فدراسيون فوتبال آيين‌نامه انضباطي را که با استانداردهاي بين‌المللي برابر است به تصويب رسانده و در ماده ۶۸ آن همانند ليگ‌هاي اروپايي اعتراض به قضاوت داوران به شکلي که صلابت آنان را زير سؤال ببرد، ممنوع دانسته است.

وي افزود: اين مورد از يک ماه پيش به تمام تيم‌ها ابلاغ شده است اما متأسفانه مربي پرسپوليس که يک بازيکن بين‌المللي بوده در مقابل اين مقررات که آنها را نمي‌داند قيام مي‌کند و آن را مطالب ديکتاتوري قلمداد مي‌کند.

وي تصريح کرد: جناب آقاي دايي! مهارت کلامي من از شما بيشتر است و دايره کلماتم گسترده‌تر و مي‌توانم محکم جواب شما را بدهم اما من مانند شما از دايره ادب خارج نمي‌شوم و در رابطه با شخصيت شما از الفاظ بد نيز استفاده نمي‌کنم ولي بهتر است به اطلاعات خود اضافه کنيد. آيين‌نامه انضباطي، مقررات و اخلاق را در هيچ دانشکده حقوقي در جهان تدريس نمي‌کنند. افرادي مي‌توانند آنها را تدوين کنند که مهارت خود را از کلاس‌هاي رسمي فيفا گرفته باشند که اينجانب به عنوان تنها ايراني که بيشترين شرکت در اين کلاس‌ها را داشته و ۱۳ سال است آنها را تدريس مي‌کند، مسئوليت قانون‌گذاري در فوتبال را دارم و به جايگاهي که دارم به آن توجه مي‌کنم پس بهتر است شما به جاي قيام کردن در مقابل مقررات به آن احترام بگذاريد.

نصيرزاده با اشاره به حضور وينگو بگوويچ در ايران گفت: او زماني که سرمربي فولاد شد در اولين مصاحبه‌اش گفت به هيچ عنوان عليه داوري مصاحبه نمي‌کنم اما همين مربي که به دليل تربيت اروپايي چنين صحبتي کرده بود در آخرين حضورش بر روي نيمکت مربيگري پاس همدان به سعيد مظفري‌زاده حمله کرد تا با او درگير شود زيرا مي‌دانست مقررات در ايران از داوران حمايت نمي‌کند.

رئيس کميته نظارت بازرسي و ارزشيابي سازمان ليگ ادامه داد:‌ ما اين مقررات حمايتي را مصوب کرديم که ماده ۶۸ آن مي‌گويد مصاحبه در قبل، هنگام و بعد از بازي عليه داور ممنوع است اما بيان نظرات آزاد است. مثلاً آقاي دايي مي‌تواند اظهارنظر کند که داور مي‌توانست يک پنالتي براي ما بگيرد يا مثل ادبيات کي‌روش در جام جهاني بگويد داور مي‌توانست به بازيکن ما کارت قرمز نشان ندهد. اينگونه اظهارنظرها اشکالي ندارد اما اينکه دايي مقررات را ديکتاتورمآبانه قلمداد کند درست نيست و نتيجه‌اش آن مي‌شود که يکي از بازيکنان آنها داوري را افتضاح مي‌داند که اين ادبيات مساوي با زير سؤال بردن داوري در فوتبال کشور است.

نظر شما