شناسهٔ خبر: 62529 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نجابت خواستار شد؛

دولت سریعتر نسبت «اعتدال» را با ارزش های اجتماعی و آرمان ها مشخص کند

نجابت عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: اعتدال به عنوان مشی مطرح است و باید دولت در ابتدا گروهی را برای تعریف این خط مشی تعیین می کرد تا در حوزه های اساسی، سیاست داخلی و سیاست خارجی نسبت خود را با موجودیت جامعه ارزش های اجتماعی و آرمان ها مشخص کند.

به گزارش نماینده، حسین نجابت در گفتگو با مهر، در ارزیابی عملکرد دولت در یکسال گذشته، گفت: در این مدت دولت آرام عمل کرده و توانسته است آرامش نسبی در جامعه ایجاد کند. سالهای آخر دولت دهم تلاطم های اجتماعی داشتیم اما امروز به واسطه اقدامات دولت یازدهم آرامش ایجاد شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اقدامات دولت بیشتر پیشگیرانه بوده و عملیات اثباتی آن کند بود است، تصریح کرد: به نظر می رسد دولت هنوز به راهبرد واحد و مشخصی برای توسعه امور فرهنگی و اقتصادی نرسیده و باید هرچه سریعتر در حوزه عمل قوی تر عمل کند؛ البته با آرامش به وجود آمده زمینه کار فراهم شده اما هنوز اقدام جدی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه دولت باید در قدم اول شروع به کار خود اعتدال را تعریف می کرد، ادامه داد: ما این ضعف را در مقوله اصلاح طلبی داشتیم که بدلیل عدم تعیین چارچوب و تعریف درست از این واژه، هر اقدامی را به این جریان منتسب می کردند؛ اعتدال نیز به عنوان مشی مطرح است و باید دولت در ابتدا گروهی را برای تعریف این خط مشی تعیین می کرد تا در حوزه های اساسی، سیاست داخلی و سیاست خارجی نسبت خود را با موجودیت جامعه ارزش های اجتماعی و آرمان ها مشخص کند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، یکی از اقدامات منفی دولت را ارزیابی دولت گذشته عنوان کرد و گفت: با گذشت یکسال از عمر دولت انتظار این است که خط مشی خود را مقداری سریعتر و روشن تر مشخص کند و اقدامات اثباتی خود را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به برنامه های دولت در حوزه سلامت، آنرا قابل تقدیر دانست و گفت: اگر دولت موفق شود به اهدافی که در حوزه سلامت برای خود برنامه ریزی کرده دست یابد یک موفقیت بسیار بزرگ محسوب می شود و این اهدافی که در حوزه سلامت تعریف شده باید در دیگر حوزه ها همچون صنعت و تولید هم تعریف شود.

نجابت اقدمات دولت در حوزه سیاست خارجی را گام به جلو دانست و گفت: دولت در ضمن اینکه در حال تعامل با کشورهاست باید روحیه استکبارستیزی را هم مدنظر داشته باشد و در تعامل با دنیا مبانی انقلاب را در نظر بگیرد.

وی با تقدیر از مواضع دولت در حوادث غزه گفت: امیدواریم دولت با حفظ این روحیه استکبار ستیزی با قدرت در عرصه سیاست خارجی و سیاست داخلی پیش رود.