شناسهٔ خبر: 62514 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

تصمیم احزاب منحله مشارکت و مجاهدین برای بهره برداری از کارگزاران

بعد از انتخابات 24 خرداد سال گذشته اکثر احزاب ، اصلاح طلبان و به ویژه حزب کارگزاران با توجه چراغ سبزی که دولت به آن‌ها نشان داد، فعالیت های سیاسی خودشان را با قوت بیشتری نسبت به گذشته آغاز کردند.

به گزارش نماینده به نقل از دانا بعد از انتخابات ۲۴ خرداد سال گذشته اکثر احزاب و جناح های اصلاح طلب و به ویژه حزب کارگزاران با توجه چراغ سبزی که دولت به آن‌ها نشان داد، فعالیت های سیاسی خودشان را با قوت بیشتری نسبت به گذشته آغاز کردند.

اگرچه ممکن است این اقدامات خیلی رسانه ای و در سطح جامعه ملموس نباشد ولی طبق اطلاعات و اخباری که از سوی برخی رسانه های منتشر می‌شود نوعی اقدام زیرزمینی و به دور از جنجال از سوی احزاب مختلف و مخصوصا حزب کارگزاران سازندگی در حال طرح ریزی است.

جلسات مستمر اعضای این حزب با سران آن مدام برگزار می‌شود و در آن مصوباتی در خصوص مسائل سیاسی  روز و برنامه ریزی برای انتخابات آینده مجلس و خبرگان رهبری به تایید می‌رسد.

اما در خصوص آغاز دور جدیدی از فعالیت های این حزب چند نکته قابل ملاحظه وجود دارد. دور جدید فعالیت حزب کارگزاران از جمله به این دلیل آغاز شده است که دو حزب غیر قانونی مشارکت و مجاهدین تصمیم گرفته اند نیروهای خود را در پوشش کارگزاران سازمان بدهند.

اعضای حزب غیر قانونی مشارکت ومجاهدین در تصمیمی به این نتیجه رسیده‌اند که نیروهای خود را در قالب حزب کارگزاران وارد عرصه سیاسی کشور کرده تا از این طریق به صورت راحت تری بتوانند به اهدافشان دست پیدا کنند.

البته این امر با هدایت و نظارت هاشمی رفسنجانی و چهره هایی مانند کرباسچی در حال انجام است و خاتمی هم بر آن اشراف دارد و در جلسات متعددی که بین این افراد برگزار می‌شود روند این جریان پیگیری و کنترل مستمر می‌شود.

این روش تازه ترین تاکتیک جریان فتنه برای بازگشت به صحنه سیاسی کشور است. جریان فتنه که بعد از حماسه ۹دی توان حضور در عرصه سیاسی کشور را از دست داده بودند با توجه به فضای بازی که در حال حاضر برایشان وجود دارد در تلاشند تا با قدرت تمام دوباره جایگاه قبلی خود را در جامعه و به خصوص در بین جریانات سیاسی بازکرده و نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

 نکته دوم این است که حزب کارگزاران لابی جدید اصلاح طلبان برای فشار به دولت شده است. اصلاح طلبان برای سهم خواهی از دولت از هر دست آویزی استفاده می‌کنند و این بار قصد دارند از نام کارگزاران استفاده کرده و خود را به اهداف تند خودشان نزدیک تر کنند.

 همچنین این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که کارگزاران فرصت طلبانه وارد میدان شده و قصد دارد در خلا حضور احزاب اصلاح طلب و همچنین احزاب نزدیک به دولت، بدنه اجتماعی او را تصاحب کند.

بی شک سران و اعضای حزب کارگزاران نیز از این فرصت غافل نخواهند بود و به نوعی سعی دارند از نداشتن جایگاه اصلاح طلبان و برخی احزاب دیگر در جامعه سو استفاده کرده و دوباره خود را احیا کنند.

به هرحال مسئولان و نخبگان باید هوشیار باشند که برخی عناصر فتنه سال ۷۸ و ۸۸ در لایه های پنهان این جریانات پنهان شده و قصد حضور دوباره در عرصه سیاسی کشور و فتنه انگیزی دارند.

فتنه گران از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به نظام و کشور دریغ نخواهند کرد و ممکن است به شکل های مختلف و در قالب احزاب متعدد به صورت بسیار آرام به دنبال دست یابی به اهداف خودشان بوده و هستند و لذا در این زمینه باید بصیرت لازم وجود داشته باشد.

نظر شما