شناسهٔ خبر: 62365 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

توفیقی خبر داد

اعلام آمادگی وزارت علوم برای بحث و گفت‌و‌گو با منتقدان/ اعتدال به یک جریان خاص منتسب نیست

توفیقی مشاور عالی وزیر علوم از آمادگی وزارت علوم برای بحث و گفت‌و‌گو با تفکرات و سلیقه‌های مختلف خبر داد و گفت:‌ ما آمادگی داریم تا جایی که بتوانیم به تصمیمات مشترک برسیم.

به گزارش نماینده جعفر توفیقی وزیر علوم دولت اصلاحات و مشاور عالی وزیر علوم در گفت‌وگو با اعتماد با بیان اینکه اعتدال واژه و گفتمانی نیست که خاص یک مقطع زمانی و شرایط خاص اجتماعی، سیاسی و فرهنگی باشد، اظهار داشت:‌ ما باید ببینیم چگونه می‌شود بهترین شیوه مدیریتی را داشت.

توفیقی تأکید کرد: با برداشتی که بنده دارم نمی‌توان اعتدال را به یک جریان خاص منتسب کرد؛ اعتدال بهترین و عاقلانه‌ترین شیوه تصمیم‌گیری و اخلاقی‌ترین شیوه مدیریت و گفتمانی است که در آن مردم بازیگران اصلی و مورد احترام هستند و مشارکت داده می‌شوند.

وزیر علوم دولت اصلاحات اعتدال در حوزه آموزش عالی را صیانت از حوزه دانش، صیانت از هویت دانشگاه، حفظ شأن و منزلت دانشگاه و دانشگاهیان و حرکت به سمت یک نظام مدیریت سنجیده و عاقلانه مبتنی بر ارزش‌های اخلاقی برشمرد و گفت: اعتدال یعنی اینکه دانشگاه‌ها به سمت تولید علم نافع و تربیت دانش‌آموختگان فرهیخته با دانش، با مهارت و بینش حرکت کنند.

وی افزود: وزارت علوم در این مدت نهایت تلاش خود را کرد تا به مطالبات مردم در انتخابات ریاست جمهوری خرداد ۹۲ و شعارهای رئیس‌جمهور پاسخ دهد، طبیعتا منتقدانی هستند که به تصمیمات انتقاد دارند که به نظر من حرف آنها شنیدنی و قابل بحث و گفت‌وگوست.

توفیقی یادآور شد: وزارت علوم آمادگی دارد با تفکرات و سلیقه‌های مختلف نشست و برخاست و بحث و گفت‌وگو کند و تا آن جایی که می‌تواند به تصمیمات مشترک برسد.

نظر شما