شناسهٔ خبر: 61968 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: کشورهای عربی برای جلب رضایت آمریکا به فلسطین پشت کرده‌اند

ایران در مسیر دفاع از مردم مظلوم غزه از هیچ قدرتی هراس ندارد

دری نجف آبادی امام جمعه اراک گفت: کشورهای عربی علاوه بر حمایت‌های همه جانبه از اسرائیل، به تحریک گروه‌های ضد اسلامی ‌علیه شیعیان جهان اقدام می‌کنند و این نشان می‌دهد با هدف جلب رضایت آمریکا به فلسطین پشت کرده‌اند.

به گزارش نماینده، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، با اشاره به سکوت کشورهای عربی در قبال جنایات استکبار اظهار کرد: نوار غزه این روزها شاهد حوادث خونباری بوده و بیش از سه هفته متوالی است که آتش حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی بصورت هوایی، زمینی، دریایی بر سر ساکنان غزه می‌بارد؛ طبق آمارهای بین المللی بیشترین قربانیان این حملات زنان و کودکان هستند بطوری که تاکنون بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی شهید شده و بیش از ۵۹۰۰ نفر  زخمی شده‌اند و این در حالی است که این جنایات با سکوت کشورهای اسلامی و عربی و جانبداری برخی کشورهای غربی از جمله آمریکا مواجه است.

وی افزود: اسرائیل در حال سوءاستفاده از تحرکات اخیر در کشورهای عربی است و نهایت تلاش خود را برای بهره‌برداری از نا‌آرامی و چالش‌ها در منطقه و چند دسته‌ای که میان کشورهای عربی به وجود آمده، به کار بسته‌اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه جنایات جنگی است

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: اقداماتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب می‌شود جنایات جنگی است که متأسفانه با سکوت جامعه جهانی مواجه شده است و شورای امنیت سازمان ملل تنها به صدور یک بیانیه اکتفا کرد؛ البته تمام مردم دنیا باید بدانند که مقابله با رژیم صهیونیستی ایستادن در برابر کفر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به سکوت کشورهای عربی در برابر جنایات علیه امت اسلامی گفت: کشورهای عربی به جای حمایت از مردم مظلوم فلسطین آتش‌بیار معرکه شده‌اند و با تمام وجود از رژیم اشغالگر قدس پشتیبانی می‌کنند بطوری‌که وضعیت نابسامان مردم غزه در این روزها فریاد اعتراض و انزجار بسیاری از مردم دنیا با ادیان مختلف را سبب شده اما کشورهای مرتجع منطقه هیچ‌گونه اقدامی در راستای جلوگیری از جنایت‌های اسرائیل انجام نمی‌دهند.

وی افزود: کشورهای عربی علاوه بر حمایت‌های همه جانبه از اسرائیل، به تحریک گروه‌های ضد اسلامی بر علیه شیعیان جهان اقدام می‌کنند و با پشتیبانی مادی از گروهک‌های داعش، القاعده و جیش‌النصره به کشتار شیعیان مبادرت می‌ورزند.

امام جمعه اراک با اشاره به حمایت همیشگی ملت مسلمان ایران اسلامی از امت مظلوم اسلامی گفت: نام پر افتخار ایران اسلامی همواره در حمایت از حق و عدالت و انزجار و نفرت از ظلم و سیاهی در تارک دنیا می‌درخشد؛ اگر فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز قدس نبود امروز رژیم اشغالگر قدس سرزمین فلسطین را با خاک یکسان کرده بود.

ایران در مسیر دفاع از مردم مظلوم غزه از هیچ قدرتی هراس ندارد

وی تصریح کرد: تمام مسلمانان جهان بدانند که دولت و مردم ایران اسلامی در هر شرایطی از مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه حمایت می‌کند و در این راه خداپسندانه از هیچ قدرتی ‌هراس ندارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به فرارسیدن عیدسعید فطر و پایان ماه مبارک رمضان گفت: روز عید برای مسلمانان روز بازگشت به فطرت و روز خداشناسی و خداجویی است؛ مومنانی که در ماه مبارک رمضان به میهمانی پروردگار خود شتافتند و با روزه گرفتن، عبادت کردن، نماز شب خواندن و دستگیری از مستمندان یکبار دیگر بندگی خود را به معبود خویش ثابت کردند، عظمت عید سعید فطر را درک می کنند.

وی افزود: مومنان باید همواره هوشیار باشند و در تمام طول سال بر حفظ و حراست از دستاوردهای ماه مبارک رمضان کوشا باشند.

امام جمعه اراک بر ادای زکات فطره تاکید کرد و گفت: زکات فطره از جمله اعمالی است که تاکید زیادی بر روی انجام آن شده و زکات، نماز، روزه، حج و امر به معروف و نهی از منکر از جمله اعمالی است که در ماه مبارک رمضان سفارش بیشتری به آن شده است.

پرداخت زکات فطره روش پیامبران الهی است

وی افزود: پرداخت زکات فطره روش پیامبران الهی است و پرداخت زکات فطره، فریضه الهی و واجب است که سبب قبولی روزه های روزه داران می شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: پرهیز مومنان از دروغ، غیبت، تهمت، پاک کردن چشم و دل از مال و ناموس یکدیگر، احسان و نیکوکاری نسبت به خانواده و پدر و مادر و رعایت حجاب و عفاف از سوی بانوان مهمترین اعمالی است که انسان را در صیانت از دستاوردهای ماه مبارک رمضان کمک می کند.

وی افزود: ماه رمضان فرصتی بوده و هست  که انسان قدری از لذائذ دنیا فاصله بگیرد و لذائذ معنوی را احساس کند ولی بعد از ماه رمضان دوباره انسان وارد زندگی معمولی دنیای خودش می‌شود و مشغول کار و تلاش برای خوردن و زندگی کردن و خوابیدن و همین فعالیت‌های عادی دنیوی و معیشتی می‌شود که باید توجه و معرفت لازم را داشته باشیم که بتوانیم همچنان ارتباطمان را با خداوند با مسائل اخلاقی، معنوی و روحی حفظ کنیم، آن سرمایه‌ای را که در ماه رمضان بدست آورده‌ایم خرجش کنیم و از آن استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: روز عید سعید فطر به‌عنوان یکی از عیدهای بزرگ مسلمانان، روز نمایش وحدت و عظمت امت اسلامی و مبارزه با دشمنان اسلام است، عید سعید فطر به عنوان یکی از شعائر الهی باید ارج نهاده شود و مورد توجه ویژه قرار گیرد.

نظر شما