شناسهٔ خبر: 61937 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ادامه درگیری‌ها در بنغازی/آتش بس 24 ساعته در اطراف فرودگاه طرابلس

نیروهای شبه نظامی موسوم به شورای انقلابی تاکید کردند که نیروهای ارتش را وادار به عقب نشینی از مقر اصلی نیروهای ویژه کرده‌اند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس نیروهای مجلس شورای انقلابی بنغازی و نیروهای انصار الشریعة مقر اصلی نیروهای ویژه ارتش لیبی در شهر بنغازی در شرق این کشور را به کنترل خود درآوردند.

در همین زمینه طلال محمد از رهبران مجلس شورای انقلابی بنغازی خبر داد که نیروهایش شب گذشته مقر اصلی نیروهای ویژه لیبی را پس از عقب نشینی این نیروها توانستند کنترل اوضاع را بدست بگیرند.

بنابراین گزارش نیروهای ویژه ارتش با ۴۰ خودرو از محل درگیری فرار کردند و در میان آنها «ونیس بوخماده» نیز حضور داشت.

در مقابل أحمد الناجی از فرماندهان نیروهای ویژه ارتش لیبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه تسلط نیروهای شبه نظامی بر مقر اصلی نیروهای ویژه در بوعطنی را رد کرد.

وی با اشاره به اینکه درگیری‌ها همچنان ادامه دارد، تصریح کرد که نیروهای ویژه توان مقابله با شبه نظامیان را دارند.

نیروهای لشگر ۳۱۹ ارتش لیبی مورد حمایت ژنرال خلیفه حفتر از اواسط تیرماه با نیروهای شورای انقلابی بنغازی و نیروهای انصار الشریعه در منطقه بوعطنی بنغازی درگیر هستند.

از سوی دیگر بنابرگزارش رسانه‌ها درگیری میان نیروهای موسوم به سپر لیبی با نیروهای شبه نظامی مسلح موسوم به انقلابیون زنتان برای تسلط بر فرودگاه طرابلس متوقف شده است و طرفین برای ۲۴ ساعت آتش بس اعلام کردند.

مقامات رسمی لیبی اعلام کرده اند که طی درگیری‌های اخیر در اطراف فرودگاه طرابلس دستکم ۹۷ نفر کشته و ۴۰۴ تن نیز زخمی شدند.

نیروهای سپر لیبی که از حدود پنچ ماه پیش به درخواست کنگره ملی لیبی از مصراته به طرابلس منتقل شده اند تا تامین امنیت این شهر را تامین کنند از یکشنبه گذشته با گردان های شبه نظامیان القعقاع و الصواعق که کنترل فرودگاه طرابلس را در دست دارند درگیر هستند. نیروهای سپر لیبی می خواهند کنترل فرودگاه را از دست شبه نظامیان القعقاع و الصواعق که از انقلابیون سابق شهر زنتان هستند خارج کنند.

نظر شما