شناسهٔ خبر: 61863 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

ظریف، کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد را به تهران دعوت کرد

ظریف وزیر امور خارجه با ارسال پیام های جداگانه به وزیران امور خارجه کشورهای عضو کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد از آنها دعوت کرد تا هفته آینده برای شرکت در این نشست در تهران حضور یابند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، در پی هماهنگی انجام شده جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد در تهران، «محمدجواد ظریف» با ارسال دعوتنامه هایی وقوع فاجعه انسانی در غزه را محکوم کرد.

وی تصریح کرد: صحنه های دلخراش مرگ کودکان، زنان و مردان بیگناه غزه، تخریب گسترده این باریکه کوچک و نیز آوارگی هزاران تن از اهالی آن وجدان جامعه جهانی را به درد آورده است.

وزیر امور خارجه در این دعوتنامه ها یادآور شد: ابعاد گسترده این فاجعه ایجاب می کند که جامعه بین المللی به ویژه جنبش عدم تعهد در اسرع وقت واکنش مناسب و شایسته ای با هدف توقف سریع کشتار مردم غزه؛ کاهش آلام انسانی آنها و پایان بی درنگ تجاوز و اشغالگری نشان دهد.

ظریف خاطرنشان کرد: جنبش عدم تعهد همواره متعهدانه به مساله فلسطین و آلام مردم بی پناه آن توجه داشته و با تشکیل کمیته دائمی فلسطین اهتمام خود را برای کمک به مردم فلسطین اثبات کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون در این برهه حساس ضروری است که جنبش عدم تعهد بار دیگر نقش موثر خود را برای ورود در حل بحران های بین المللی و به طور خاص کمک به مردم غزه ایفاء کند و تحرکات اخیر این جنبش به ویژه در نیویورک و نیز مواضع اعضای آن گویای این آمادگی بوده است.

وزیر امور خارجه به نمایندگی ازجمهوری اسلامی ایران به عنوان رییس جنبش عدم تعهد از وزیران امور خارجه کمیته فلسطین این جنبش برای شرکت در نشست یک روزه کمیته فلسطین در تهران که هفته آینده برگزار می شود، دعوت کرد.

نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد برای بررسی آخرین وضعیت غزه و یافتن راهکارهای حل بحران و نیز کاهش آلام انسانی مردم بیگناه غزه برگزار می شود.