شناسهٔ خبر: 61854 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم

رسایی خواستار شد؛

هیأت نظارت بر مطبوعات به سادگی از کنار کاریکاتور موهن "روزنامه ‌آرمان" نگذرد

حمید رسایی عضو فراکسیون اصولگرایان با تاکید بر اینکه اقدام روزنامه آرمان در انتشار کاریکاتور مذکور از جمله مواردی است که باید از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات مورد تذکر قرار گیرد، اظهار داشت: هیأت نظارت بر مطبوعات به سادگی از کنار کاریکاتور موهن "روزنامه ‌آرمان" نگذرد.

به گزارش نماینده، حمید رسائی، نماینده مردم تهران در مجلس در گفتگو با نسیم، با بیان اینکه همه می دانند یک جریانی در مجموعه سیاسی کشور وجود دارد که در برخی چهره ها، رسانه ها و احزاب عینیت یافته، اظهار داشت: اساسا این جریان اعتقادی به مقاومت در برابر ظلم ندارد و جریانی است که برخی افراد هضم شده در آن سابقه انقلابی دارند.

وی پنهان شدن افراد بدون سابقه انقلابی را پشت چهره های با سابقه جریان مذکور را از ویژگی های چنین جریان هایی برشمرد و گفت: در واقع انقلابیون سردمدار این جریان، دیگر حوصله مقاومت وانقلابی گری را ندارند لذا هر از چند گاهی تلاش می‌کنند تا پایه‌های مقاومت را زیر سوال ببرند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در ادامه افزود: روزنامه آرمان تریبون این جریان و تریبون مهم ترین چهره و شخصیت آن است؛ این روزنامه تریبون جریانی است که چندی پیش دولت سوریه را به آدم کشی محکوم کرده بود، لذا از این ها ارائه چنین کاریکاتوری بعید نیست چرا که نه تنها به مردم غزه و لبنان و جریان مقاومت بی اعتقادند بلکه به مردم ایران هم معتقد نیستند.

رسائی در ادامه با بیان اینکه برای اینها حاکمیت و در قدرت بودن خودشان مهم است، متذکر شد: از آنجائی که مبارزه با ظلم و مقاومت راحتی این جریان را به خطر می اندازد، آن را زیر سوال می برند.

این نماینده مردم تهران درمجلس در بخش دیگری از سخنانش به طرح شعار نه غزه نه لبنان در جریان فتنه ۸۸ از سوی این جریان اشاره کرد وگفت: اینها همانطور که با ادعای دروغین دفاع از مردم ایران شعار" نه غزه نه لبنان" سر داده اند با یک کاریکاتور که یک طرف آن رژیم صهیونیستی  و طرف دیگر آن کسانی هستند که در برابر این رژیم مقاومت می کنند که شامل حزب الله لبنان، حماس، مردم غزه و مردم ایران می شود، می خواهند نشان دهند که طرفدار مردم غزه هستند.

وی تنها راه نجات مردم غزه در شرایط  کنونی را "مقاومت" دانست و خاطر نشان کرد: رژیمی که ادعای پیروزی برابر تمام اعراب در جنگ ۶ روزه را داشت امروز در یک منطقه کوچک بنام غزه زمین گیر شده است و این نشان‌دهنده ضعف و زبونی رژیم صهیونیستی است.

رسائی ضمن تاکید بر اینکه اقدام روزنامه آرمان در انتشار کاریکاتور مذکور از جمله مواردی است که باید از سوی هیأت نظارت بر مطبوعات مورد تذکر قرار گیرد، اظهار داشت: البته اگرطبق قرائنی معلوم شود که منظور کاریکاتوراز طرف مقابل رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران است، باید برخوردی بالاتر از تذکر صورت گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس نهم در ادامه افزود: به هر حال هیأت نظارت بر مطبوعات نباید از کنار چنین مسائلی به سادگی عبور کند چرا که اقدام روزنامه آرمان دفاع از رژیم صهیونیستی هم هست.

وی در بخش دیگراین گفتگو فشار افکارعمومی را دلیل اصلی صدور بیانیه از سوی اصلاح طلبان آمریکایی در حمایت از مردم غزه در روز قدس عنوان کرد و گفت: اگر کشتار رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به این حد گسترده نبود و نشان داده نمی‌شد که حتی مردم غیر مسلمان دیگر کشورها هم نسبت به وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی اعتراض می کنند، اصلاح طلبان حاضر به موضع گیری اینچنینی در حمایت از مردم غزه نبودند.

رسائی در پایان تاکید کرد: فشار افکار عمومی اصلاح طلبان را مجبور کرد تا نسبت به شعار "نه غزه نه لبنان" که چند سال قبل سرداده بودند هم اعلام برائت کنند.