شناسهٔ خبر: 61765 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

بررسی تدوین قانون انتخابات در لایحه احزاب به نیمه راه رسیده است

احزاب نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه "بررسی تدوین قانون انتخابات در لایحه احزاب در حال حاضر به نیمه راه رسیده است"، گفت: در صورت تشکیل کارگروه جدید، این کارگروه می‌تواند از اینجا به بعد پیشنهادات خود را به کمیسیون ارائه دهد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، محمدابراهیم رضایی درباره اعلام موافقت وزیر کشور مبنی بر تشکیل کارگروهی سه‌جانبه بین دولت، مجلس و احزاب، گفت: در حال حاضر بیش از یک سال و نیم از آغاز بررسی این موضوع در کمیسیون شوراها می‌گذرد و ما از همان ابتدای کار به وزارت کشور نامه داده بودیم و نمایندگان آن‌ها نیز بصورت مستمر در جلسات کمیسیون حضور داشته و دارند.

وی ادامه داد: در هر زمان به همه احزاب فعال کشور از همه جناح‌ها و گروه‌های مختلف نیز نامه زده شد و در نهایت از ۳۰ حزب فعال دعوت به عمل آمد و آن‌ها نیز از بین خود نمایندگانی انتخاب کردند که در جریان رسیدگی به این موضوع در کمیسیون حاضر بودند.

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه "رسیدگی به قانون احزاب در حال حاضر به نیمه راه رسیده است"، خاطرنشان کرد: این کارگروه اگر افراد جدیدی را شامل شود، می‌تواند پیشنهادات خود را از این به بعد ارائه کند؛ چراکه در حال حاضر ۱۳ ماده آن به تصویب رسیده است.

رضایی یادآور شد: در جلسات کمیسیون در روند تدوین قانون احزاب علاوه بر نمایندگان وزارت کشور و احزاب مختلف، نمایندگانی از وزارت اطلاعات و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز حضور داشتند و بحث‌های کارشناسی خود را مطرح می‌کردند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: در حال حاضر نیز اگر پیشنهاد جدیدی از سوی هریک از این افراد ارائه شود، کمیسیون آماده پذیرش و بررسی آن‌هاست.

نظر شما