شناسهٔ خبر: 61646 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

سالی فاجعه‌بار برای اینترنت اکسپلورر

شاید سال 2014 برای بسیاری از کمپانی‌ها و محصولات، سال شکوفایی بوده است و شاید برخی از شرکت‌ها در طول این سال با افت روبرو شده‌ باشند ولی بدون شک بزرگ‌ترین بازنده سال 2014 تا به امروز را می‌توان مرورگر مایکروسافت دانست زیرا با ثبت رکورد جدیدی در حفره‌های امنیتی سالی فاجعه‌بار برای اینترنت اکسپلورر رقم خورده است.

به گزارش نماینده، در شش ماه نخست سال ۲۰۱۴، این مرورگر پیش‌ازاین محبوب به رکورد جدید درزمینهٔ مشکلات امنیتی دست یافت که این محصول را از این نظر، بالاتر از هر محصول دیگری در تاریخ قرار داد. این محصول تابه‌حال در سال ۲۰۱۴ با ۱۳۳ حفره خطرناک امنیتی روبرو بوده است که رکورد قبلی را که برابر با ۱۳۰ حفره امنیتی بود، جابجا نموده است. جالب اینجاست که تعداد کل حفره‌های امنیتی یافت شده در اینترنت اکسپلورر در سال ۲۰۱۳، کمتر از تعداد پیدا شده در شش ماه نخست سال جاری میلادی است که این امر نشان از وضعیت اسف‌بار این مرورگر وب دارد.

نکته دیگری که ممکن است برای شما جذاب باشد نیز این است که مجموع حفره‌های امنیتی مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم، روی‌هم به‌اندازه حفره‌های موجود در اینترنت اکسپلورر نیست و این دو مرورگر شرکت‌های موزیلا و گوگل، به‌مراتب امن‌تر از مرورگر مایکروسافت هستند. در این میان دانستن این امر نیز مهم است که بیشتر حفره‌های امنیتی مرورگرهای کروم و فایرفاکس، به خود مرورگر بازنمی‌گردد و در ساختار فلش ‌پلیر آن‌ها نهفته است و همین امر نشان از این دارد که این موارد قابل‌رفع هستند ولی بسیاری از حفره‌های امنیتی اینترنت اکسپلورر به ساختار معماری داخلی این مرورگر بازمی‌گردد که این امر، رفع این موارد را دشوار خواهد ساخت.

مایکروسافت در سال گذشته میلادی اعلام کرده بود که مشکل اصلی اینترنت اکسپلورر در مرورگرهای قدیمی این شرکت بوده است و به همگان توصیه کرده بود که به نسل جدید این مروگر مهاجرت نمایند ولی نسل جدید اینترنت اکسپلورر نیز نتوانسته است تا حتی به سطح انتظاراتی که از یک مرورگر امن می‌رود، نزدیک شود.

اینترنت اکسپلورر ۱۱ در ماه اکتبر سال گذشته عرضه شد ولی ۸۰ روز پس از عرضه آن بود که مایکروسافت مجبور به عرضه پچ ویژه رفع مشکلات عمده آن شد ولی این مشکلات به نظر آن‌قدر زیاد می‌رسند که شاید ارزش رفع کردن را نداشته باشند و اگر مایکروسافت از نو به فکر ساخت یک مروگر حدید بیفتد بتواند با هزینه کمتر و شرایط بهتری محصول خود را به دست کاربران جهانی برساند.

شاید اگر مایکروسافت حضور اینترنت اکسپلورر در ویندوز را اجباری نکرده بود اکنون با نابودی کامل این مروگر روبرو شده بودیم ولی با اجبار مایکروسافت برای داشتن این مرورگر بر روی دستگاه‌های ویندوزی نمی‌توان انتظار داشت که به این زودی از شر این مروگر پر عیب و ایراد خلاص شویم و تنها باید آن را نادیده بگیریم.

 

منبع:آی تی

نظر شما