شناسهٔ خبر: 61553 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برزیل خواستار توقف کشتار مردم غزه شد

دولت برزیل اعلام کرد که در جلسه آتی «مرکوسور» خواستار توقف کشتار مردم غزه و حملات وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل خواهد شد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس سه شنبه ۲۹ جولای (۷ مرداد) روز برگزاری نشست «مرکوسور» (بازار مشترک جنوب) است و دولت برزیل اعلام کرد که در این جلسه ضمن بررسی شرایط فعلی منطقه خاورمیانه و بیانات اخیر اسرائیل در مورد برزیل از دیگر اعضای این گروه از جمله آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه و ونزوئلا تقاضا می‌کند تا مخالفت خود را در برابر اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی اعلام کرده و خواستار متوقف شدن آن‌ها نیز شوند.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: «لوئیس آلبرتو فیگیردو» وزیر امور خارجه برزیل گفت که چندی پیش «ییگال پالمور» سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل علاوه بر «کوتوله دیپلماتیک» نامیدن برزیل او را  کشوری مروج تروریست خطاب کرده است.

رژیم صهیونیستی در راستای مخالفت برزیل در برابر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به برزیل این لقب را داده است.

«لوئیس آلبرتو فیگیردو» طی سخنرانی خود در این خصوص تأکید کرد که برزیل، بزرگترین کشور آمریکای لاتین با برخورداری از قدمتی چندین ساله در همکاری خود جهت ایجاد صلح بین‌المللی در سازمان ملل متحد نمی‌تواند یک کوتوله دیپلماتیک محسوب شود.

وی در ادامه افزود که برزیل نمی‌تواند اقداماتی را که باعث کشته شدن بیش از ۸۰۰ کودک و زن بی‌گناه شده است را بپذیرد و همچنین تأکید کرد که از دیدگاه دولت برزیل این جنگ عادلانه نمی‌باشد.

این در حالی است که اسرائیل سخنان و احضار سفیر برزیل در اسرائیل به کشورش را امری بی‌ربط و بی‌اساس و ترویج دهنده نظام تروریستی (به دلیل نادیده گرفتن حمله چند موشک فلسطینی به این کشور) تلقی کرده است.

به گزارش فارس، شمار قربانیان تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه از ۲ هفته گذشته تا‌کنون به ۸۸۴ شهید و بیش از ۵ هزار و ۸۴۰ زخمی رسیده است.

در طول این ۲ هفته اکثریت کشورهای آمریکای لاتین خاموش نمانده و با اعتراض علیه اقدامات رژیم صهیونیستی، این کشور را تنها محکوم این میدان اعلام کردند.

نظر شما