شناسهٔ خبر: 61543 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

اختصاصی/ ۷۰ حزب و تشکل سیاسی میهمان افطار وزیر کشور

نمایندگان احزاب در نشست امروز به دنبال چه می گردند؟

احزاب

به گزارش نماینده، وزارت کشور از نمایندگان حدود ۷۰ حزب و تشکل سیاسی برای ضیافت افطاری وزیر کشور با استانداران که عصر امروز در ساختمان این وزرات خانه برگزار می‌شود، دعوت به عمل آورده است.

در این نشست که برای سومین بار در میدان فاطمی و با حضور دبیران کل احزاب تشکیل می شود قرار است کنشگران و فعالان عرصه حزبی دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را درقبال مسائل سیاسی روز و آخرین وضعیت احزاب با رحمانی فضلی و مدیران طراز اول دولت تدبیر و امید در استانها بیان کنند.

ترکیب دعوت از احزاب و تشکل های سیاسی هم براساس اولین نشست وزیر کشور با احزاب تنظیم شده است، در اولین نشست از حدود ۷۰ حزب فعال در عرصه سیاسی کشور دعوت به عمل آمده بود و در سومین نشست هم از همین احزاب با سلیقه های مختلف سیاسی دعوت شده است تا به تشریح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود بپردازند.

**وزارت کشور برای احیای خانه احزاب ورود کند

مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح طلبان و دبیرکل حزب آزادی در گفتگو با نماینده، با بیان اینکه وزارت کشور از حزب متبوعش برای شرکت در این نشست دعوت کرده است، گفت"" عنوان نشست "دیدار دبیران کل احزاب با وزیر کشور، معاونان وی و استانداران" است و در این نشست درخصوص مسائل مختلف سیاسی از جمله خانه احزاب و قانون فعالیت احزاب بحث و بررسی خواهد شد.

«همچنین پیرامون مسائل پیش روی احزاب، نحوه تعامل و همکاری سازنده بین احزاب و ارتباط احزاب با دولت یازدهم هم بحث خواهد شد».

وی با اشاره به نحوه ورود وزارت کشور به فعالیت مجدد خانه احزاب، تصریح کرد: طبعا وزارت کشور می تواند در این زمینه نقش مهمی را داشته باشد.

** وزارت کشور تحت لابی های سیاسی قرار گرفته است

حسین کنعانی مقدم دبیرسیاسی جبهه ایستادگی و دبیرکل حزب سبز نیز در گفتگو با نماینده، با اعلام اینکه دعوت نامه وزارت کشور هم برای وی به عنوان دبیرکل حزب سبز فرستاده شده است و در این نشست شرکت خواهد کرد، گفت: احزاب و تشکل های سیاسی در این نشست دغدغه های خود را مطرح خواهند کرد، در قبال خانه احزاب هم بنده معتقدم که وزیر کشور باید مدارک و اسناد را به هئیت رئیسه خانه احزاب تحویل می داد و برای برگزاری مجمع عمومی در دوره جدید کمک می کرد اما لابی هایی شکل گرفت و براساس این لابی ها وزارت کشور تمایلی برای این کار نشان نداد.

وی افزود: این لابی ها همان شکل گیری کمیته اجرایی از سوی برخی از چهره های سیاسی بود تا بتوانند باز خانه احزاب را به دست گیرند اما طرح آنها شکست خورد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه وزارت کشور باید برای احیای خانه احزاب کمک کند، اظهارداشت: متاسفانه وزارت کشور هنوز مدارکی را تحویل نداده  از این رو باید با هماهنگی احزاب کمک کند تا خانه احزاب شکل بگیرد و این نهاد دو شقه نشود و همه احزاب در آن حضور داشته باشند.

** در قبال خانه احزاب موضع گیری نمی کنیم، مهمترین موضوع قانون فعالیت احزاب است

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان هم در گفتگو با نماینده، از حضور خود در نشست عصر امروز وزیر کشور با دبیران کل احزاب خبر داد و گفت: در این نشست برای بیان دیدگاه های احزاب وقتی در نظر گرفته شده است و به اعتقاد بنده در این جلسه درخصوص قانون احزاب که اخیرا در مجلس مطرح و پیگیری شد و سه ماه هم به تعویق افتاد بحث و بررسی خواهد شد. در مورد خانه احزاب هم حتما تعدادی از فعالان حزبی دیدگاه های خود را مطرح می کنند اما ما(جبهه پیروان) در این نشست دراین باره بحثی نمی کنیم و به نظرم بیشتر پیرامون قانون احزاب صحبت خواهد شد.

وی افزود: وزارت کشور و کمیسیون ماده ده احزاب وظایفی را درقبال احزاب و تشکل های سیاسی برعهده دارد و باید براساس قانون این وظایف را انجام دهد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین اظهارداشت: در جلسه این جبهه که پنج شنبه برگزار شد درمورد نشست وزیر کشور با احزاب صحبت شد و تعداد زیادی از احزاب عضو جبهه هم از سوی وزارت کشور در این نشست دعوت شده اند.

براساس مواضعی که از سوی اعضای سه جبهه و تشکل سیاسی در گفتگو با نماینده، بیان شد، در نشست عصر امروز وزیر کشور با احزاب بررسی نحوه فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی در بهارستان مهمترین موضوع مطرح شده است و باید دید آیا قفل خانه احزاب از سوی وزیر کشور در جلسات دبیران کل احزاب با وی باز می شود یا نه؟

 

 

نظر شما