شناسهٔ خبر: 61439 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

روحانی: ساکتان در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در تاریخ شرمنده هستند

رئیس‌جمهور گفت: ساکتان در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در تاریخ شرمنده هستند و تاریخ در مورد سکوت آنها در برابر کشتار کودکان و زنان قضاوت خواهد کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان امروز جمعه با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس در جمع خبرنگاران اظهارداشت: روز قدس امسال از هر سال دیگر اهمیت بیشتری دارد، در روز قدس‌های سال‌های گذشته، فریادها این بود که سرزمین مسلمانان و قدس عزیز که به اشغال اشغالگران درآمده باید آن سرزمین آزاد شود و مردم به وطنشان بازگردند، اما امسال شاهد یک توطئه بشری، ضد انسانی و نسل‌کشی در منطقه فلسطین هستیم.

روحانی تأکید کرد: روزانه مردم غزه را با انواع سلاح‌ها بمباران می‌کنند امروز نیاز به وحدت دنیای اسلام است و همه دنیای اسلام باید متحداً امروز را به عنوان روز خشم، تنفر، وحدت و ایستادگی علیه اسرائیل اعلام کنند.

رئیس‌جمهور تصریح‌کرد:‌ اسرائیل باید بفهمد که سلاح‌های گذشته و قرن گذشته نمی‌تواند آنها را برای اشغالگری خودش نگه دارد و باید در مسیر انسانیت و خواست جهانیان قدم بردارد که اولین خواست جهانی این است که حصر شکسته شود، مردم آزاد شوند، گذرگاه رفح باز شود و آتش و خون به پایان برسد و حمله به غزه قطع و مردم بتوانند زندگی عادی و معمولی داشته باشند.

وی ادامه داد: برای این کار همه باید به پا خیزند و ما در صورتی می‌‌توانیم در مقابل متجاوزین پیروز شویم که مسلمانان دست و ید واحد باشند.

رئیس‌جمهور گفت: ما می‌خواهیم همه مسلمانان دنیا احساس ید واحد داشته باشند چون در برابر اسرائیل جز وحدت و ایستادگی، مقاومت وجود ندارد و نمی‌‌توان با تکیه کردن بر مجامع بین‌المللی، مردم فلسطین به همه حقوق خود دست پیدا کنند.

رئیس‌جمهور دولت یازدهم خاطر نشان کرد: ساکتان در مقابل این جنایت در تاریخ شرمنده هستند و تاریخ نسبت به همه آنها قضاوت خواهد کرد که کودکان و بی‌گناهان کشته می‌شوند و آنها ساکت هستند.

نظر شما