شناسهٔ خبر: 61226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

۵ سناریوی در انتظار «نتانیاهو» پس از اعلام اسارت «شائول آرون»

کارشناسان مسائل فلسطین در خصوص اسارت یک نظامی این رژیم به دست حماس گفتند ۵ سناریو پیش روی رژیم صهیونیستی خواهد بود. از جمله این سناریوها تلافی با حمله به غزه یا تن دادن به تبادل اسراست.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه خبری «رای‌الیوم»، اعتراف رژیم صهیونیستی به اسارت یکی از نظامیانش به نام «شائول آرون» از سوی گردانهای «القسام» البته پس از ۴۸ ساعت، صرفا اقرار به یک واقعه در حمله زمینی نبود (وقایعی شبیه اعتراف به کشته شدن ۲۹ سرباز این رژیم که تا کنون از دست داده است) بلکه اقرار به اسارت آرون درگیری در نوار غزه را وارد مرحله جدید می‌کند.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از کارشناسان مصری می‌نویسد با اقرار رژیم صهیونیستی به اسارت یک نظامی ارتش ۵ سناریو در پیش روی این رژیم قرار دارد؛ اول نادیده گرفتن این جریان که رژیم صهیونیستی ۴۸ ساعت آن را در پیش گرفت، دوم تشدید بحرانی که مقامات رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات زمانی با آن روبرو بودند، سوم پاسخ دیوانه‌وار این رژیم به این اقدام حماس و تلافی آن با حملات پیاپی به غزه، چهارم آتش‌بس در مقابل آزادی این نظامی و پنجم نشستن پای میز مذاکره و رسیدن به توافقاتی برای آزادی نظامی به اسارت گرفته شده.

در مورد سناریو اول مشخص است که رژیم صهیونیستی ۴۸ ساعت ماجرای شائول آرون را پنهان کرد تا روحیه سربازان خود را حفظ کند به خصوص اینکه این مسئله آنها را به یاد اسارت نظامی دیگر صهیونیستی «گلعاد شالیت» در سال ۲۰۰۶ می‌انداخت نظامی‌ای که در مقابل ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی آزاد شد.

«عادل سلیمان» کارشناس نظامی مصری و رئیس «انجمن گفت و گوی استراتژیک مطالعات دفاع و نظامی و غیر نظامی» درباره سناریوی دوم یعنی تشدید بحران در حکومت «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید از زمان اسارت این نظامی ، رژیم صهیونیستی در سردرگمی شدیدی به سر میبرد و با افزایش تعداد کشته‌شدگانش (۲۹ نفر تا کنون طبق اعلام رسمی) بر شدت این سردرگمی افزوده می‌شود.

سلیمان اجرائی شدن سناریوی سوم را حتمی میداند و معتقد است رژیم صهیونیستی برای پوشاندن نقاط ضعف و شکست خود ، دیوانه‌وار غزه را مورد هدف قرار خواهد داد (که همینطور شده است و حمله شدید به خزاعه و کشتار جدید حاصل آن است).

اما وی درباره سناریو چهارم عنوان کرد که اسارت این نظامی به دست حماس ، توازن قدرت را به نفع مقاومت تغییر داده و موضع آن را نسبت به آتش‌بس سال ۲۰۱۲ که پس از ۸ روز حمله به غزه با وساطت مصر انجام شد، قویتر کرده است و اکنون برگی برنده در اختیار دارد.

از سوی دیگر «علاء عزالدین» مدیر سابق مرکز مطالعات آکادمی نظامی استراتژیک « ناصر» وابسته به ارتش مصر معتقد است که نتانیاهو برای آزادی شائول آرون به توافقی مانند توافق آزادی گلعاد شالیت روی خواهد آورد و این نظامی اسرائیلی برگ برنده‌ای بسیار مهم در دست مقاومت فلسطین است تا خواسته‌های خود را هر چه بیشتر در این توافق تاثیر دهد.

نظر شما