شناسهٔ خبر: 61211 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

قاضی‌پور در اخطار قانونی مطرح کرد

انتقاد از وقت‌کشی هیات رئیسه در اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو

نماینده ارومیه در مجلس نسبت به وقت‌کشی هیات رئیسه در اعلام وصول استیضاح وزیر نیرو انتقاد کرد و گفت: این وقت‌کشی منجر به نزدیک‌تر شدن دریاچه ارومیه به روز مرگ خود می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه) خانه ملت، در تذکری آیین‌نامه‌ای و در اخطاری قانونی با استناد به اصل ۸۹ قانون اساسی و ماده ۲۲۲ آیین‌نامه داخلی، اظهار داشت: استیضاح وزیر نیرو مدت‌ها است که مطالبه بسیاری از نمایندگان مجلس است اما با بی‌توجهی هیات رئیسه تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: باید مدت‌ها قبل طرح استیضاح وزیر نیرو در مجلس اعلام وصول می‌شد، امضاکننده این طرح زحمات بسیاری کشیده‌اند اما متاسفانه غفلت وزیر نیرو از مشکلات دریاچه ارومیه و کمبود آب تاکنون به چشم هیات‌رئیسه مجلس نیامده است تا روند استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کند.

نماینده ارومیه در مجلس تصریح کرد: جلسه هیات رئیسه با وزیر نیرو برای بررسی اقدامات انجام شده درباره دریاچه ارومیه برگزار شده است، باید بدانیم تصمیم هیات رئیسه از وقت‌کشی و پیگیری نکردن موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه چیست؟ یا باید استیضاح وزیر نیرو انجام شود یا دولت باید نسبت به احیای دریاچه ارومیه اقدامات لازم را هرچه سریع‌تر انجام دهد.

وی با بیان اینکه طبق قانون هیات رئیسه باید نسبت به اعلام وصول طرح‌های واصله اقدام کند، تصریح کرد: هیات رئیسه نباید در اعلام وصول طرح‌ها تعلل داشته باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه گفت: ما در این زمینه اصراری نداریم، خودتان خواستید که جلسه‌ای با وزیر نیرو برگزار کنید که برگزار شد، شما طرح استیضاحی را به هیات رئیسه مجلس ارائه داده‌اید و نظرتان این بود که ما جلسه‌ای با وزیر نیرو داشته باشیم و چندین‌بار روند آن را پیگیری کردید که چرا تشکیل نشده است.

لاریجانی گفت: در جلسه‌ای که با وزیر نیرو و اعضای هیات رئیسه برگزار شد، موضوعاتی از جمله دریاچه ارومیه بررسی شد و نظر وزارت نیرو درباره این دریاچه این بود که برای احیای آن با مشکل منابع مالی روبه‌رو هستیم که باید این منابع از طرق مشخص تامین شوند.

لاریجانی با بیان اینکه اگر نتیجه مذکور را قبول دارید که موضوع استیضاح منتفی است، تصریح کرد: در صورتی که نتایج و صحبت‌های وزیر نیرو درباره مشکلات مالی را قبول ندارید، راه برای استیضاح باز است و ما حساسیتی در این زمینه نداریم، برگزاری جلسات با وزیر نیرو به درخواست نمایندگان استیضاح‌کننده بوده و ما هم تصور می‌کنیم برگزاری آن به افزایش تعامل دولت و مجلس درباره رفع مشکلات کمک می‌کند.

نظر شما