شناسهٔ خبر: 61210 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بیانی:

تشکل‌های دانشجویی در روشنگری ظلم مستکبران پیشتاز باشند

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت گفت: تشکل‌های دانشجویی باید در زمینه روشنگری ظلم جبهه استکبار جهانی پیشتاز باشند و اکنون زمانی است که انتظار تحرکات بیشتری از تشکل‌های دانشجویی وجود دارد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس علی بیانی دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت  ضمن دعوت از مردم و مسئولان برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، در رابطه با حملات اسرائیل به غزه، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد، معمولا همزمان با برگزاری مراسمی مثل المپیک یا جام جهانی، که افکار عمومی جهان معطوف به آن‌هاست، جنگ و جنایتی از سوی جبهه استکبار روی می‌دهد، در یک ماه اخیر هم که همزمان بود با برگزاری جام جهانی فوتبال، رژیم صهیونیستی از این فرصت استفاده کرد، این نشان می‌دهد که از نقشه‌های دقیق و برنامه‌ریزی شده دشمن، نباید غافل بود و باید همواره تحرکات آنان را زیر نظر داشت.

دبیر تشکیلات دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه موضوع فلسطین از سال ۴۲ و از ابتدای قیام امام خمینی(ره)، از اصلی‌ترین شاخص‌های گفتمانی امام بود، تصریح کرد: از کسانی که مدعی خط امام(ره) هستند و در موضوع فلسطین و محکومیت جنایت صهیونیست‌ها سکوت پیشه کرده‌اند، سوال داریم که منظورشان از خط امام(ره)، چیست؟ آیا فقط همین که بگوییم پیرو خط امام(ره) هستیم کفایت می‌کند؟

وی ضمن یادآوری خاطره جنگ‌های بیست و دو روزه و هشت روزه غزه که در سال‌های پیش اتفاق افتاد، گفت: جامعه بین‌الملل باید اقدامی انجام دهد که برای همیشه جنایت و نسل‌کشی در نوار غزه پایان یابد نه اینکه این بار هم آتش بسی صورت گیرد و چندی بعد مجدد شاهد خلق جنایت‌های ضد انسانی توسط رژیم صهیونیستی باشیم، باید یک بار برای همیشه راه‌حل مناسبی برای این موضوع پیدا کرد.

بیانی در ادامه اظهار داشت: تشکل‌های دانشجویی، باید در زمینه روشنگری ظلم جبهه استکبار جهانی پیشتاز باشند و اکنون زمانی است که انتظار تحرکات بسیار بیشتری از تشکل‌های دانشجویی وجود دارد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه جنبش دانشجویی ظرفیت بسیار بالایی دارد و نباید این ظرفیت را دست کم گرفت، ادامه داد: همه اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌های مدنی دانشجویی باید با اقدامات گوناگون، افکار عمومی داخل را از جنایات اسرائیل مطلع کنند.

بیانی با اشاره به ژست روشن‌فکری برخی‌ در داخل کشور و سکوت آنها در مقابل جنایت‌های اسرائیل، گفت: بسیار عجیب است که برخی در داخل به خاطر قطع شدن یک شاخه درخت، فریاد وا مصیبتا سر می‌دهند، اما در برابر کشتار بی‌رحمانه ده‌ها انسان بی‌گناه، سکوتی مرگبار در پیش گرفته و هیچ‌گونه واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

وی در خاتمه اظهار داشت: امسال غزه و فلسطین با شرایط ویژه‌ای روبرو هستند و این موضوع وظیفه ما را برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دوچندان می‌کند، ان‌شاءالله مردم و مسئولان در کنار هم در روز قدس با سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا نفرت خود را از مستکبران نشان خواهند داد و با مردم مظلوم غزه همدردی خواهند کرد.

نظر شما