شناسهٔ خبر: 61149 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

چرا اسیر گرفتن برای فلسطینی ها مهم است؟!

سرباز بعد از مدتی با این حال گروه القسام که این نظامی اسراییلی را به اسارت گرفته بود ، شماره پرسنلی او و تصاویرش را هم منتشر کرد ودیگر رسانه های صهیونیستی نتوانستند اقدامی در این زمینه انجام دهند و عملا در عملیات تبلیغاتی خود با شکست مواجه شدند.

به گزارش نماینده، جنگ غزه تاکنون با کشته شدن حدود ۵۰۰ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۳ هزار نفر همراه بوده است. اگر بخواهیم با نگاه به آمار کشته شدگان به این جنگ نابرابر نگاه کنیم، غزه هم اینک در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. اما این بدین معنا نیست که حماس و مردم فلسطین نتوانسته اند پیروزی و دستاوردی تا اینجای کار داشته باشند.

روز یکشنبه مبارزان گردان القسام توانستند یکی از نظامیان صهیونیستی به نام شائول آرون را به اسارت خوددر آورند. انتشار این خبر موجی از حوشحالی را در میان فلسطینیان و حتی مقاومت لبنان به وجود آورد. مردم با حضور در خیابانهای فلسطین و کرانه باختری به پخش شیرینی پرداختند و در سراسر غزه صدای شلیک گلوله های هوایی به دلیل خوشحالی مردم به گوش رسید.
شاید برای ناظران جنگ های بزرگ بین المللی این خبر شاید با تعجب همراه شود که به اسارت گرفته شدن یک نظامی آنهم در حالیکه تاکنون ۵۰۰ نفر از مردم غزه طی ۱۴ روز گذشته به شهادت رسیده اند، چه اهمیتی می تواند داشته باشد؟

این خبر با این حال چنان اهمیتی دارد که در طی روز گذشته و امروز حسابی رسانه های صهیونیست را به وحشت انداخته است. اگر در جنگ های عادی بود، شاید به اسارت گرفتن یک نظامی رده پایین چندان اهمیتی پیدا نمی کرد اما تاریخچه رفتار فلسطین و اسراییل نشان داده، تعداد اسرای نظامی اسراییل در غزه و فلسطین بسیار مهم است. در آخرین مورد، حماس در مذاکرات سازشی که با اسراییل داشت، توانست در مقابل آزادی گیلعاد شالوت، نظامی صهیونیستی در حدود ۱۲۰۰ زندانی فلسطینی را آزاد سازد.

این دستاورد برای مقاومت چنان مهم و مثبت بود که حالا با خبر به اسارت گرفته شدن یک نظامی دیگر در غزه، بسیاری از مردم فلسطین و غزه امید دارند با این اقدام، شاهد آزادی تعداد زیادی از اسرای فلسطینی از زندانهای اسراییل باشند.

آنطور که خبرگزاریها بیان کرده اند، سران رژیم صهیونیستی به شدت از این مسئله عصبانی هستند. آنها در ابتدا با استفاده از رسانه های خود اعلام کردند که چنین اتفاقی در غزه نیفتاده و هیچ نظامی صهیونیستی در غزه اسیر نشده است. بعد از مدتی با این حال گروه القسام که این نظامی اسراییلی را به اسارت گرفته بود، شماره پرسنلی او و تصاویرش را هم منتشر کرد ودیگر رسانه های صهیونیستی نتوانستند اقدامی در این زمینه انجام دهند و عملا در عملیات تبلیغاتی خود با شکست مواجه شدند.

بعد از این اقدام، حماس به دنبال به اسیر گرفتن تعداد دیگری از نظامیان صهیونیستی است و به نظر می رسد با این کار بسیاری از معادلات به نفع غزه و جبهه مقاومت تغییر پیدا کند.
یکی از نگرانیهای شدید نتانیاهو که طی دو روز گذشته هم بیان شده، نگرانی از شدت یافتن حفر تونل در غزه و راه یافتن نظامیان حماس به عمق سرزمینهای اشغالی است. چند روز پیش ۸ تن از نظامیان حماس با پچوشیدن لباسهای نظامیان صهیونیست از این تونل هاعبور کرده و به عمق ۳۰۰ کیلومتری سرزمینهای اشغالی وارد شدند. این افراد بعداز درگیری کوتاهی با نظامیان صهیونیست ۳ تن از آنها را هلاکت رسانده و دوباره از طریق تونلها خود را به غزه رساندند.

این کار نگرانی و ترس شدیدی را در بین نظامیان صهیونیست ایجادکرده است. نتانیاهو شخصا معتقداست با وجود این تونلها به اسارت گرفتن تعداد بیشتری از نظامیان صهیونیست کار آسانی خواهدبود و اصولا دیگر نمی توان به جنگی که منجر به کشته شدن و اسارت گرفته شدن نظامیان صهیونیست و در مقابل، آزادی زندانیان فلسطینی منجر می شود ادامه داد.

 

منبع:افکار

نظر شما